Harrie: Andere Hobbies en fietsen uit mijn verleden

Voor alle off-topic zaken.
Plaats reactie
HJvMontfort

Harrie: Andere Hobbies en fietsen uit mijn verleden

Bericht door HJvMontfort »

Over de jaren heb ik veel rare fietsen gehad, ben ik veel bezig geweest met het verbouwen van alles wat er op mijn pad kwam en eigenlijk wilde ik dat ook wel delen!

Mijn grote liefde, zelfgebouwd met onderdelen die elkaar nooit hadden mogen ontmoeten, een redelijk hoog Phoenix frame wat we ergens gevonden hadden, met twee voorspatborden, een geschuurd mountainbike stuur met de barends als handgrepen en omgekeerde VT koplamp aan het stuur, deze fiets ging stuk, waarna ik een ongelooflijk slecht gemaakte Gruno (omdat mijn grootvader daar gewerkt heeft) kocht bij een locale fietsenmaker...

Afbeelding

...en toen kreeg ik een Gazelle van kennissen, die het tot vorig jaar uitgehouden heeft maar waarvoor ik eigenlijk een goede trapas nodig heb. (2005)

Afbeelding

Hier nog een foto uit 2004, hier had ik bedacht dat een stuur voor stangen remmen van mijn Gruno fiets best te gebruiken was om twee lampen op te bouwen, dus met een tweede VT lamp van mijnheer Dieleman (destijds mijn leraar Engels) het perfecte object om overheen te springen.

Afbeelding

Voor een opdracht van school voor het eerst getracht een oude fiets op te knappen, mijn Wapen van Leiden fiets in betere tijden, het lakken ging me niet goed af, dus die moet nog eens opnieuw, voor de leuk een rekje erop en warempel ik kan nog meer meenemen!

Afbeelding

Mijn voor voorlaatste werk was bij een bouwer van elektrische steppen, dit ben ik met mijn machine

Afbeelding

En dan de dagen van nu en hier, een lekker voorjaars-dagje fietsen naar Bergum op mijn legerfietsje

Afbeelding
Laatst gewijzigd door HJvMontfort op 8 jul 2012, 00.24, 1 keer totaal gewijzigd.
opzoek naar een Phoenix van het eerste uur
HJvMontfort

Re: Harrie: Andere Hobbies en fietsen uit mijn verleden

Hier ben ik nu mee bezig, een ongelovelijk dom project om mijn kruisframe te bouwen als oude fiets.

Het kruisframe
Afbeelding

Houten spatborden, dat wil ik er op!
Afbeelding

Met een balhoofd stel en een zadel van de markt lijkt het net een echte fiets, alleen past de naaf achter niet (even wielen geleend van mijn Gazelle)
Afbeelding

Schuren in het zonnetje
Afbeelding

Jaren 20 stuur met stangenremmen, waarom niet!?
Afbeelding

Trapas er in, even kijken of het wel een beetje recht is, nu op zoek naar hele mooie cranks
Afbeelding
Durabo88

Bericht door Durabo88 »

Beste Harrie,

Leuke foto, dat je over die fietsen heen springt.
Ik zie dat je een aardig aantal fietsexperimenten heb gedaan ondertussen. Schitterend he, die houten spatborden! Dat is in België nog lang gebruikelijk geweest. In Frankrijk heeft men naar mijn mening veel aluminium.

Groeten,

Yorick.
Sportief fietsend!
HJvMontfort

Yorick Vermeulen schreef:Beste Harrie,

Leuke foto, dat je over die fietsen heen springt.
Ik zie dat je een aardig aantal fietsexperimenten heb gedaan ondertussen. Schitterend he, die houten spatborden! Dat is in België nog lang gebruikelijk geweest. In Frankrijk heeft men naar mijn mening veel aluminium.

Groeten,

Yorick.
Ik kan het niet laten, als ik een fiets als één geheel koop en hij is origineel houd ik hem zo, voor losse frames heb ik geen respect, daar doe ik gewoon wat leuks mee. Ik heb in Leeuwarden toch wel een tien tal losse frames en wrakken gevonden bij het grof vuil. Veel van mijn vrienden hebben lang genoten van die fietsjes, zo had Oane een mooie Phoenix die mij te laag was en Martijn reed op dit monstertje rond.
Afbeelding
HJvMontfort

En over fietsen springen is leuk, zou je eens moeten proberen, hier spring ik over de fiets van een maat van mij, met een zeer bijzonder zadel!

Afbeelding

Je gaat er alleen zo raar van kijken

De Houten spatborden zijn geweldig, ze keken me raar aan toen ik ze binnen kreeg maar schuren helpt, hout is een prachtig materiaal!
Plaats reactie