14 sept enkele Brabanders gezocht voor show
14 sept enkele Brabanders gezocht voor show
Op 14 september zijn we uitgenodigd bij het feest Piushaven Ahoy.
Charles Wagenaar en ik gaan daar met een standje staan, ik rij wat heen en weer met de hoge bi en Charles zet een paar transportfietsen neer en geeft een workshop wielen spaken. Wie heeft belangstelling voor de workshop of komt ons gewoon gezelschap houden?
We beginnen de dag met een fietstochtje door Landschap Moerenburg, daarna zal het feest druk worden en blijven we bij de stand. De Piushaven is een stadshaven, aan de rand van het centrum van Tilburg. In de haven zijn authentieke schepen te zien, oude vrachtboten vermoed ik, en kennelijk zijn er ook auto's en motoren uitgenodigd. Dus: wil je komen, meld je even aan, neem een mooie fiets mee.
Wie zich tijdig (een week tevoren ) heeft aangemeld krijgt een gratis lunchpakket.
Charles Wagenaar en ik gaan daar met een standje staan, ik rij wat heen en weer met de hoge bi en Charles zet een paar transportfietsen neer en geeft een workshop wielen spaken. Wie heeft belangstelling voor de workshop of komt ons gewoon gezelschap houden?
We beginnen de dag met een fietstochtje door Landschap Moerenburg, daarna zal het feest druk worden en blijven we bij de stand. De Piushaven is een stadshaven, aan de rand van het centrum van Tilburg. In de haven zijn authentieke schepen te zien, oude vrachtboten vermoed ik, en kennelijk zijn er ook auto's en motoren uitgenodigd. Dus: wil je komen, meld je even aan, neem een mooie fiets mee.
Wie zich tijdig (een week tevoren ) heeft aangemeld krijgt een gratis lunchpakket.
Meer weten over een specifiek merk of model hoge bi of safety van voor 1895? http://www.antique-bicycles.net
-
Re: 14 september: enkele Brabanders gezocht voor show in Til
Maarten ,
Ik zit dat hele weekeind met andere zaken te koekeloeren.
Erg jammer want het klinkt weer heel goed. Net zo als de beide tochten van de dag ervoor ,13 september.
Volgend jaar vul ik eerst de fietsdingen in m`n agenda en dan pas de rest!
...Maar ja, daar heb je voor deze ronde niks aan.
Groeten,
Maarten
Ik zit dat hele weekeind met andere zaken te koekeloeren.
Erg jammer want het klinkt weer heel goed. Net zo als de beide tochten van de dag ervoor ,13 september.
Volgend jaar vul ik eerst de fietsdingen in m`n agenda en dan pas de rest!
...Maar ja, daar heb je voor deze ronde niks aan.
Groeten,
Maarten
-
Lang geleden dat ik in Tilburg was bij Charles......
Ik kan mijn De Mol type B +/- 1920, in originele rode lak, meenemen. Kan ik meteen in een demo een houten velg hiervan spaken.....
Of een invalide-driewieler, Poirier F4, met "vliegende hollander"-aandrijving ook uit de jaren '20?
Of wat antieke rijwielgereedschappen demonstreren.
Of enkele oude lampen zoals carbid, olie en kaarslampen?
Of een oud leren rijwielgereedschaptasje namaken?
Frits
Ik kan mijn De Mol type B +/- 1920, in originele rode lak, meenemen. Kan ik meteen in een demo een houten velg hiervan spaken.....
Of een invalide-driewieler, Poirier F4, met "vliegende hollander"-aandrijving ook uit de jaren '20?
Of wat antieke rijwielgereedschappen demonstreren.
Of enkele oude lampen zoals carbid, olie en kaarslampen?
Of een oud leren rijwielgereedschaptasje namaken?
Frits
Ga toch fietsen......
-
Lijkt me een leuke tocht in combinatie met een kraampje
wij zijn van de partij
tijden en waar we verwacht worden horen we nog neem ik
aan
groetjes noud
wij zijn van de partij
tijden en waar we verwacht worden horen we nog neem ik
aan
groetjes noud
Hoi Frits en Noud,
Mooi om te horen dat jullie meedoen.
Ik hou jullie op de hoogte.
Toon: de invalide driewieler is misschien wel een leuke aanvulling op de hoge bi van mij en de transportfiets van Charles. Dan kun je altijd nog iets demonstreren of laten zien.
groetjes!
Maarten
Mooi om te horen dat jullie meedoen.
Ik hou jullie op de hoogte.
Toon: de invalide driewieler is misschien wel een leuke aanvulling op de hoge bi van mij en de transportfiets van Charles. Dan kun je altijd nog iets demonstreren of laten zien.
groetjes!
Maarten
Meer weten over een specifiek merk of model hoge bi of safety van voor 1895? http://www.antique-bicycles.net
-
Mijn hofdames gaan niet mee!
- Bijlagen
-
- Poirier F4 tricycle.
- DSC02239kopie.gif (109.41 KiB) 8997 keer bekeken
Ga toch fietsen......
-
Re: 14 sept enkele Brabanders gezocht voor show
Ik wacht nog wel op nadere info!
Frits
Frits
Ga toch fietsen......
Frits,
ik heb je inmiddels 2 keer gemaild, het komt toch wel door?
Voor de eventuele anderen die nog gewoon willen komen kijken: we staan met een standje op de Tilburgse Havenfeesten aan de Piushaven, oostkant van het centrum.
Mocht je ons zoeken, bel me dan gerust zondag even mobiel,
06 30 52 9777
groet,
Maarten
ik heb je inmiddels 2 keer gemaild, het komt toch wel door?
Voor de eventuele anderen die nog gewoon willen komen kijken: we staan met een standje op de Tilburgse Havenfeesten aan de Piushaven, oostkant van het centrum.
Mocht je ons zoeken, bel me dan gerust zondag even mobiel,
06 30 52 9777
groet,
Maarten
-
Alles is duidelijk, tot morgen!
Ga toch fietsen......
Het was een leuke kennismaking met het "piushaven-gebeuren" in Tilburg en ik mocht van Maarten een oude fiets lenen om toch mee te doen met een kleine fietstocht door Moerenburg.
Bedankt!
Groeten Maurice
Bedankt!
Groeten Maurice
Een dag niet gefietst is een dag niet geleefd