Iets bijzonders ??
-
Iets bijzonders ??
deze fiets kwam ik tegen zag gelijk dat deze langer was dan normaal. Wie kan mij hier iets over vertellen volgens mij al een oud fietsje
- Bijlagen
-
- foto 1.JPG (139.59 KiB) 5958 keer bekeken
-
-
Re: Iets bijzonders ??
derde foto appart remmetje
- Bijlagen
-
- foto 3.JPG (123.85 KiB) 5956 keer bekeken
-
Dat is een chinese of Indiase replica-fiets, gemaakt naar klassiek Engels voorbeeld uit de jaren 50.
Maar alles wat bij die oude fietsen sterk en degelijk was, is bij deze fietsen gammel en gevoelig, helaas.
Maar alles wat bij die oude fietsen sterk en degelijk was, is bij deze fietsen gammel en gevoelig, helaas.
Meer weten over een specifiek merk of model hoge bi of safety van voor 1895? http://www.antique-bicycles.net
Nuja, een 'replica' fiets zou ik het niet noemen. Het is gewoon het soort fietsen wat in India nog steeds gebruikt wordt. Anders zouden de meeste nederlandse fietsen ook 'replica' fietsen zijn van engelse fietsen.
De engelsen hebben de fiets geintroduceerd in India, en in plaats van dat de fiets daar meegroeide met internationale trends is de fiets vooral goedkoper gemaakt.
Is wel leuk om te zien. Vooral de superveel-spaaks achterwielen bij de 'werkfietsen'.

Verschilt trouwens per stad, in sommige steden hebben de werkfietsen heel veel spaken, in andere steden hebben de werkfietsen gewoon heel dikke spaken.
De engelsen hebben de fiets geintroduceerd in India, en in plaats van dat de fiets daar meegroeide met internationale trends is de fiets vooral goedkoper gemaakt.
Is wel leuk om te zien. Vooral de superveel-spaaks achterwielen bij de 'werkfietsen'.

Verschilt trouwens per stad, in sommige steden hebben de werkfietsen heel veel spaken, in andere steden hebben de werkfietsen gewoon heel dikke spaken.
-
Zo dat is mooi al die kennis hier op het forum.
Dit had ik er niet achter gezocht een replica.
maar die naam IMPALA dat heeft dus niets te maken met GAZELLE dus.
Dit had ik er niet achter gezocht een replica.
maar die naam IMPALA dat heeft dus niets te maken met GAZELLE dus.
Ja RVester, ik had er nooit zo over nagedacht, maar ik zou een moderne omafiets van de Gamma inderdaad ook een replica van de omafietsen in mijn schuurtje willen noemen: en nog een hele slechte ook
Maar hoe je het ook noemt, het is gewoon een nieuwe fiets.

Maar hoe je het ook noemt, het is gewoon een nieuwe fiets.
Meer weten over een specifiek merk of model hoge bi of safety van voor 1895? http://www.antique-bicycles.net
-
Dag Patrick,
Nee, het heeft niets te maken met een Gazelle Impala. Het chroom van deze fietsen is erg roestgevoelig heb ik mij laten vertellen door iemand die er één had. Ik zou je adviseren hem te verkopen en iets echts klassieks te kopen. Daar beleef je waarschijnlijk meer plezier aan.
Nee, het heeft niets te maken met een Gazelle Impala. Het chroom van deze fietsen is erg roestgevoelig heb ik mij laten vertellen door iemand die er één had. Ik zou je adviseren hem te verkopen en iets echts klassieks te kopen. Daar beleef je waarschijnlijk meer plezier aan.
Liefhebber van Fongers, Gazelle, Simplex en Lucia