motobecane lijk

Vragen en discussies over fietsen waarvan (nog) niet duidelijk is hoe oud of van welk merk ze zijn.
Plaats reactie
marnix

motobecane lijk

Bericht door marnix »

Hallo allemaal, deze staat ook al op de facebookpagina maar speltip 7: spreid uw kansen! :mrgreen:

Ik heb jaren geleden dit fietsje opgehaald en cadeau gegeven aan een vriend van me. Vandaag eindelijk een keer naar gekeken en nu eigenlijk wel erg benieuwd welk merk het is. Zitten 2 dikke lagen verf overheen dus veel kenmerken zijn verloren gegaan, iemand enig idee? Zat eerst een smal racefietsstuurtje op maar de huidige eigenaar vond dat niet lekker fietsen helaas. Wie o wie kan me meer vertellen?

We zijn er inmiddels achter dan het een motobecane is, framenummer is niet echt vindbaar meer door de dikke verflaag helaas. Iemand wat meer informatie?

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

alvast bedankt!
Durabo88

Re: motobecane lijk

Bericht door Durabo88 »

Leuk om dat balhoofdplaatje te zien, want ik heb een bel met dat logo, ik wist niet dat het motobecane was.
Sportief fietsend!
remurk

Re: motobecane lijk

Bericht door remurk »

Hallo Marnix,t
Motobecane was in de jaren 50-70 een grote Franse leverancier van brom- en sportfietsen. Je kunt met name de sportfietsen nog volop vinden; tik maar eens Motobecane in op Marktplaats "Fietsen en bromfietsen". Ze kosten niet veel en vaak kun je nog hele knappe exemplaren vinden, die meer in de schuur hebben gestaan dan gereden. Groet, Rutger
Plaats reactie