Te ruil aangeboden: Fongers BB60 1931. Kenmerken:
- geheel originele fiets in de kleur Fongers grijsgroen (incl. naven, cranks en kettingwiel)
- enig bekende 60 cm model met dubbele bovenbuis
- lak in redelijk goede staat, zwarte biezen, transfers redelijk helder
- verbeterde stangbediende Fongers velgremmen ('rem botol') met enkele ontbrekende blokjes
- chroom van stuur en Kronprinz velgen in zeer matige staat (dat jaar voor het eerst toegepast)
- balhoofdstrop met stuurslotpal
- benen FG handvatten
- SA K-naaf met (groene) versteller op bovenbuis
- FH zadel op luxe Fongers zadelpen, met Fongers tasje (veren en beugel ook in het groen)
- FG pompje en FG beugels in het groen
- Telephone slot in het groen
- Lucas bel met schaal in het groen
- Perry sabelklem op stuur
- leren groene kettingkast (beschadigd) met raam aanwezig
- ANWB lidmaatschapsplaatje op naam rond balhoofd
Fiets wordt geleverd zonder verduisteringslampje en bagagedrager.
Deze unieke fiets (met bekende geschiedenis) behoeft terughoudende restauratie.
Ruilen tegen:
- Fongers prijscouranten van voor 1910
- Fongers emaille borden van voor 1930
- Fongers affiches van voor 1920
- andere oude Fongers parafernalia
Belangstelling graag melden via een PB.
Fongers BB 1931
Fongers BB 1931
- Bijlagen
-
- BB 1930 zadelpartij (2).JPG (321.32 KiB) 2514 keer bekeken
-
- BB 1930 schuin.JPG (257.29 KiB) 2514 keer bekeken
-
- BB 1930 rechts (1).JPG (315.56 KiB) 2514 keer bekeken
-
- BB 1930 front compr..jpg (106.16 KiB) 2514 keer bekeken
-
- BB 1930 linksvoor compr..jpg (77.09 KiB) 2514 keer bekeken
-
Re: Fongers BB 1931
Dat is een bijzondere fiets jos. De eerste die ik zie maar ik heb nog wel meer nog niet gezien. Daar ga je iemand heel blij mee maken denk ik. Zou mooi zijn als ie in Nederland blijft maar daar is de markt klein voor dit soort fietsen.
Gert Jan geen belangstelling? Volgens mij hebben we voor het boek een zwarte gefotografeerd maar die was dacht ik met Bowden remmen. Ken je die? Staat in Velorama
groeten,
Michiel
Gert Jan geen belangstelling? Volgens mij hebben we voor het boek een zwarte gefotografeerd maar die was dacht ik met Bowden remmen. Ken je die? Staat in Velorama
groeten,
Michiel

Re: Fongers BB 1931
Hoi Michiel,
Klopt, Gert Jan Moed heeft een BBK (BB Klein) uit 1909 staan met dubbele bovenbuis, maar uit mijn hoofd is die slechts 57 cm hoog. Daarop zitten inderdaad Bowden remmen. Deze fiets stond in 2010 ook op Fongers tentoonstelling in Groningen.
groet, Jos
Klopt, Gert Jan Moed heeft een BBK (BB Klein) uit 1909 staan met dubbele bovenbuis, maar uit mijn hoofd is die slechts 57 cm hoog. Daarop zitten inderdaad Bowden remmen. Deze fiets stond in 2010 ook op Fongers tentoonstelling in Groningen.
groet, Jos