Verlanglijstje F&S versnellingsnaven en onderdelen

Durabo88

Verlanglijstje F&S versnellingsnaven en onderdelen

Bericht door Durabo88 »

Beste mensen,

Veel van jullie weten inmiddels dat ik veel met versnellingsnaven bezig ben en bezig ben geweest. Om mijn verzameling compleet te maken zoek ik van F&S nog het één en ander. Het mag ook een partijtje zijn met e.e.a. ertussen. Zeker losse onderdelen van alle F&S versnellingsnaven zijn altijd welkom.
Te ruil kan ik aanbieden: naafonderhoud of revisie (indien ik de onderdelen heb of als je die zelf meeneemt), dubbele naven uit mijn verzameling (op aanvraag), onderdelen of een geldelijke vergoeding (in overleg).

Hierbij post ik mijn verlanglijstje aan Fichtel & Sachs spullen (alles liefst 36 gaats):
- Zweigang of Doppeltorpedo in nikkel, zwart en chroom
- Dreigang Modell 53 naaf voor onderdelen met bruikbare complete controle stift (d.w.z. linkerstift, rechterstift met kettinkje en tussenliggende lange veer, zie http://scheunenfun.de/f+s_modell53_weit ... _tiefe.htm)
Versteller met stangensysteem en katrol
- Dreigang Modell 29 naaf in nikkel of zwart, werkend of reviseerbaar.
Verstellers in zwart, nikkel of chroom
Speciale opsteektandwielen
- Dreigang ca. 1920-1929 (voorloper modell 29)
Verstellers
- Dreigang Universal zonder trommelrem
Verstellers
- Viergang Universal, liefst met versteller (we blijven dromen), mag 40 gaats zijn.

- Automatisch versnellingsgedeelte van een blauwe Automatic

- Diverse voornaven
- Voornaaf met trommelrem passend bij de Universal Dreigang met trommelrem.

- Gereedschap voor tandwielverwijdering bij Zweigang of Doppeltorpedo, d.w.z. houder voor ringwiel/drijfkop. Of iemand die het heeft en samen met mij een kopie wil maken (draaien en vijlen). En idem voor voorloper Dreigang modell 29 (ca. 1920-1929).

Een vraag: Zoals sommigen van jullie weten werken de Dreigang modell 29, 53 en Universal met speciale (afwijkende) opsteektandwielen met rechthoekige nokken. Ik heb enkele, maar niet alle verzetten. Tussen deze tandwielen heb ik ook twee (ik meen 20 tands) tandwielen met dezelfde nokken alleen is het gat groter en past hij dus niet op deze naven. Wie weet voor welke naaf deze tandwielen zijn?

Groeten, Y.
Sportief fietsend!
Plaats reactie