dfgggggggggggggggvbcccccccc
dfgggggggggggggggvbcccccccc
gfddddddddddddddddddddddddddd
Laatst gewijzigd door 1tm100 op 4 jan 2022, 02.52, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Union 1948
Hallo.
Dat merkteken op de bel is van Veeno ("VB" ofwel Veeno Bedum).
Zo eentje heb ik op een behoorlijk complete Veeno fiets zitten.
Verder een mooi fietsje toch?
Oude rijwielen die de tand des tijds hebben doorstaan hoeven in mijn optiek niet helemaal origineel te zijn.
Lekker op fietsen en van genieten!
Dat merkteken op de bel is van Veeno ("VB" ofwel Veeno Bedum).
Zo eentje heb ik op een behoorlijk complete Veeno fiets zitten.
Verder een mooi fietsje toch?
Oude rijwielen die de tand des tijds hebben doorstaan hoeven in mijn optiek niet helemaal origineel te zijn.
Lekker op fietsen en van genieten!
- Bijlagen
-
- 000_0015-2.jpg (83.68 KiB) 7986 keer bekeken
ffdsssssssssssssssssssssssss
Laatst gewijzigd door 1tm100 op 4 jan 2022, 02.52, 2 keer totaal gewijzigd.
Mooi project, leuk om gewoon te rijden met die oude fietsen!
Ik wens je veel fijne kilometers!
Laatst heb ik trouwens het union boek gekocht, dat al jaren voor een tientje bij de club te koop is.
En dat is een leuk boek om te lezen joh!
Echt een fabriek van pieken en dalen, dat Union.
groet!
Maarten
Ik wens je veel fijne kilometers!
Laatst heb ik trouwens het union boek gekocht, dat al jaren voor een tientje bij de club te koop is.
En dat is een leuk boek om te lezen joh!
Echt een fabriek van pieken en dalen, dat Union.
groet!
Maarten
Meer weten over een specifiek merk of model hoge bi of safety van voor 1895? http://www.antique-bicycles.net
Mooie uitvoering, hoog frame, trommelremmen met stangen. Dat was toen toch een van de duurdere uitvoeringen.
De trommelremnaven lijken zo te zien van IMCO uit Hengelo. Zie onderstaande afbeelding.
Groeten,
Sjoerd
De trommelremnaven lijken zo te zien van IMCO uit Hengelo. Zie onderstaande afbeelding.
Groeten,
Sjoerd
Waar slaat de tekst 'onmeunige naast de bak schieters' eigenlijk op en waarom staat dat op de muur geschreven?
Is trouwens wel mooi in lijn met de 'onmeunig dikke bout' waar je het in je filmpje over had...
Die laatste opmerking is trouwens inmiddels een klassieker geworden tijdens het klus werk. Ben er al meerdere tegen gekomen in ieder geval.
Ik zal 'es eem kiek'n' of ik ook wat mooie Groningse 'klussen aan een oude fiets-termen' boven water kan krijgen. 'Hennig an en rap een beetje' is ook al zo'n mooie uit het Twents...

Is trouwens wel mooi in lijn met de 'onmeunig dikke bout' waar je het in je filmpje over had...
Die laatste opmerking is trouwens inmiddels een klassieker geworden tijdens het klus werk. Ben er al meerdere tegen gekomen in ieder geval.
Ik zal 'es eem kiek'n' of ik ook wat mooie Groningse 'klussen aan een oude fiets-termen' boven water kan krijgen. 'Hennig an en rap een beetje' is ook al zo'n mooie uit het Twents...
Neem eens een kijkje op mijn website: http://www.fongersgroningen.nl
Ook mooi is trouwens het bijpassende Union rijwielolie flesje. En de rode bak herken ik als een bak van PostNL zoals ze vanuit de sorteermachine worden aangeleverd. Erg handig!
Neem eens een kijkje op mijn website: http://www.fongersgroningen.nl
fdggggggggggggggfdgrer
Laatst gewijzigd door 1tm100 op 4 jan 2022, 02.53, 2 keer totaal gewijzigd.
kjllllllll
- Bijlagen
-
- cranks
- on (2).JPG (442.96 KiB) 7880 keer bekeken
-
- trapas
- on (1).JPG (319.91 KiB) 7880 keer bekeken
Laatst gewijzigd door 1tm100 op 4 jan 2022, 02.54, 1 keer totaal gewijzigd.
lokjjjjjjjjjjjjjjjj
Laatst gewijzigd door 1tm100 op 4 jan 2022, 02.54, 1 keer totaal gewijzigd.