Tandem reparatie

Voor alle off-topic zaken.
Plaats reactie
bmwpiet

Tandem reparatie

Bericht door bmwpiet »

Toen een bekende van mij dit forum zag, en mijn verhaal hoorde
vroeg hij of ik zijn tandem wilde repareren.
Trappers hangen beide naar beneden en banden zijn lek.
Laten repareren is te duur. Er zitten echte Brooks zadels op. :D
Voor mij een eitje: wig er goed inzetten en band(en) plakken
Hopelij geen gebroken trap-as.

Piet
bmwpiet

Re: Tandem reparatie

Bericht door bmwpiet »

Alleen de voor- en achtertrappers staan niet gelijk.
https://www.dropbox.com/sc/8ici3recr1z0 ... oRUsDXWZAa
2cvkoos

Bericht door 2cvkoos »

Eventjes de ketting tussen de twee trapassen een tandje verleggen. Dan krijg je ze weer min of meer gelijk. Goede fiets hoor!
bmwpiet

Bericht door bmwpiet »

De banden stonden na een dag nog steeds vol, ziet er goed uit.
Nu even een ophangconstructie bouwen, die los op de grond staat. Kettingkast moet vernieuwd worden. Plus stangetje van de stangenrem. Nu op zoek naar een Gazelle dealer in Dordrecht.
Kan ook nergens een framenummer ontdekken. :D

Wat zou het bouwjaar ongeveer zijn?? :D
Trebel

Bericht door Trebel »

Als er Sturmey Archer naven op de fiets zitten, zou je op de naven in ieder geval de productiemaand en jaar kunnen vinden. Als het de originele naven zijn, zal het bouwjaar waarschijnlijk overeenkomen.
bmwpiet

Bericht door bmwpiet »

Trebel schreef:Als er Sturmey Archer naven op de fiets zitten, zou je op de naven in ieder geval de productiemaand en jaar kunnen vinden. Als het de originele naven zijn, zal het bouwjaar waarschijnlijk overeenkomen.
Zitten merkloze naven op. Ga wel met de fiets naar de fietsenboer, banden zijn nog vol. :D
Kettingkast heeft haakjes en een ijzertje, aan onderzijde, hopelijk zijn die kasten nog te krijgen.
Ik Weet al wie de Gazelle dealer hier is.
Ook een verdachte scheur ontdekt in de achtervelg net bij het ventiel, is zoiets te lassen?? Anders moet er een nieuwe velg op. = Heel veel werk.
https://www.dropbox.com/sc/2eqt5lh25atk ... yqv5ovFZ2a
bmwpiet

Bericht door bmwpiet »

Helaas, nog meer beginnende scheurtjes ontdekt, dus moet er ECHT af. Ermee fietsen werd afgeraden door de fietsen winkel.
Die zaak op het Admiraalsplein is Gazelle dealer en nog een op de Viottakade, die was aan het lunchen.
Een Voor- kettingkast (de lange) is NIET meer te krijgen. Het zijn lak- kettingkasten.
Achterwiel is er nu bijna uit, achteraan op de korte kast een schuifje ontdekt, omgebogen deel moet naar kettingkast toe er weer in. Vandaag bij elkaar een uurtje besteed en de planning aangepast. 8-) De velg is een Weinmann Inox type. :D
Plaats reactie