Ik hou erg veel van fietsen. Ik heb een moderne Stevens fiets met een Rolhoff-naaf en een moderne ATB, maar ook een Gazelle racefiets uit de jaren '70 (met nét een spieloos crankstel) en Superia racefiets uit dezelfde tijd. Ik had de studentenfiets van mijn zoon opgeknapt, maar wel één met stangenremmen, trommelremmen en 3 versnellingen van Sturmey Archer uit wederom dezelfde tijd.
Het is een Vico, een ondermerk van Gazelle. De studentenfiets mijn dochter is een Amsterdam, ook een ondermerk van Gazelle, met trommelremmen en 3 versnellingen van S.A. ook uit dezelfde tijd. Ik heb dus wat met fietsen, van vroeger uit al, maar deze fietsen uit de jaren '70 zijn niet écht oud maar ze doen het nog goed én ze zijn stijlvol! Ik dacht zo bij mezelf, dat ik lid ga worden van deze vereniging De Oude Fiets, om eens te zien wat we voor elkaar kunnen betekenen.
Ik ben naar de praatdag en de onderdelenbeurs in Vianen geweest en heb daar de voorzitter (Maarten) ontmoet en nog een paar bestuursleden. Ik heb een S.A. naaf gekocht voor reserve plus een metalen 'cliché' met een afbeelding van een fiets daarop, die werd gebruikt om mee te stempelen.