Groninger toertocht?
Groninger toertocht?
In juni 2010 vond de grote Fongers-toertocht in de stad Groningen plaats; meer dan 100 deelnemers op Fongers fietsen reden toen van Haren naar de stad Groningen met interessante bezienswaardigheden (waaronder de twee fabriekslocaties van Fongers en de Fongers tentoonstelling in het Scheepvaartmuseum).
Het lijkt ons een aardig idee in het late voorjaar van 2015 een soortgelijke toertocht te organiseren op fietsen van alle merken uit de provincie Groningen (dus ook Veeno, Gruno, Bronda en Thiadens etc.).
We zullen een wat ander programma in elkaar moeten zetten dan in 2010 omdat externe financiële ondersteuning nu ontbreekt.
Voordat we daarmee aan de slag gaan willen we eerst peilen of er belangstelling is voor een dergelijke toertocht in het hoge Noorden, louter op Groninger rijwielen.
We zijn benieuwd naar de reacties!
groeten van Jos Rietveld en Jasper Alssema
Het lijkt ons een aardig idee in het late voorjaar van 2015 een soortgelijke toertocht te organiseren op fietsen van alle merken uit de provincie Groningen (dus ook Veeno, Gruno, Bronda en Thiadens etc.).
We zullen een wat ander programma in elkaar moeten zetten dan in 2010 omdat externe financiële ondersteuning nu ontbreekt.
Voordat we daarmee aan de slag gaan willen we eerst peilen of er belangstelling is voor een dergelijke toertocht in het hoge Noorden, louter op Groninger rijwielen.
We zijn benieuwd naar de reacties!
groeten van Jos Rietveld en Jasper Alssema
Re: Groninger toertocht?
Erg leuk plan, ik wil zeker meedoen. Gelukkig heb ik een zo'n rare fongers bewaard voor dit soort tochten
Overigens had burgers ook een filiaal in groningen.

Overigens had burgers ook een filiaal in groningen.
Website over de Burgers rijwielfabriek| www.burgers-enr.net
Mag het ook op een RIH made by Fongers?
Groet en succes. Rutger
Groet en succes. Rutger
Deelname mag op een 'rare Fongers' (maar niet op een Overijsselse Burgers!) en uiteraard op een 'RIH made by Fongers' (want in Groningen gemaakt).
groet, Jos
groet, Jos
-
Leuk idee; ik doe mee als het daadwerkelijk plaats gaat vinden!
onder wat voorbehoud wil ik graag meedoen, dat zal dan op mijn Fongers transporter (ex-Jasper) worden; een goede reden om hem rijvaardig te maken!
Meer weten over een specifiek merk of model hoge bi of safety van voor 1895? http://www.antique-bicycles.net
-
Het lijkt me erg leuk om mee te rijden (overigens ook onder voorbehoud ivm bandactiviteiten), met de '29er BB of de '36er BD (eveneens ex-Jasper).
Jos/Jasper
Weet niet of we dan met vakantie zijn ,maar anders zijn Loes en ik ook zeker van de partij .
groet Jan
Weet niet of we dan met vakantie zijn ,maar anders zijn Loes en ik ook zeker van de partij .
groet Jan
Hallo Jos ,nu je ziet de reactie van de mensen , dus plan nu al vast een datum dan komt de rest ook wel goed. mijn medewerking heb je gegroet Anne Maris