Er wordt in diverse artikels gesproken dat het jaarschild tot 1930 wordt verstrekt maar ik heb in mijn verzameling een schildje van 1936 dus toch langer verstrekt dus, zie foto,s ,
groetjes Hans
ANWB JAARSPELD
-
ANWB JAARSPELD
- Bijlagen
-
- jaarschildjes ANWB
- IMG_1100.jpeg (104.48 KiB) 4708 keer bekeken
-
- achterzijde, de late versie niet meer van koper
- IMG_1101.jpeg (124.91 KiB) 4708 keer bekeken
Re: ANWB JAARSPELD
Hallo Hans .
Ja dat klopt , ik zie regelmatig jaarschildjes ouder dan 1930.
Op marktplaats staat nu een advertentie van iemand die een aantal jaren zoekt en daarbij ook een paar van na 1930 waar uit ik op maak dat hij er al een aantal heeft van na 30 .
De publicaties op t internet geven het idee dat de bron daar van de ANWB zelf is .
Via het zoeken bij Google Books in de Kampioen ben ik niks wijzer geworden .
Ik zal binnen kort een eens een mail sturen naar de ANWB of ze me kunnen helpen aan het juiste antwoord en of ze ook kunnen aan geven wat er aan verschillende modellen is .
Die van consul en lid voor t leven is door die tekst duidelijk waar voor die was maar er zijn ook andere .
Ik heb er zelf onderhand vijf met jaarschild en een zonder en die heeft een lauwerentak met een kleiner wapen in goudkleur .
Deze word ook gebruikt bij de lid voor t leven speld maar dat met tekst .
Groet Gerrit
Ja dat klopt , ik zie regelmatig jaarschildjes ouder dan 1930.
Op marktplaats staat nu een advertentie van iemand die een aantal jaren zoekt en daarbij ook een paar van na 1930 waar uit ik op maak dat hij er al een aantal heeft van na 30 .
De publicaties op t internet geven het idee dat de bron daar van de ANWB zelf is .
Via het zoeken bij Google Books in de Kampioen ben ik niks wijzer geworden .
Ik zal binnen kort een eens een mail sturen naar de ANWB of ze me kunnen helpen aan het juiste antwoord en of ze ook kunnen aan geven wat er aan verschillende modellen is .
Die van consul en lid voor t leven is door die tekst duidelijk waar voor die was maar er zijn ook andere .
Ik heb er zelf onderhand vijf met jaarschild en een zonder en die heeft een lauwerentak met een kleiner wapen in goudkleur .
Deze word ook gebruikt bij de lid voor t leven speld maar dat met tekst .
Groet Gerrit
Ik heb meteen maar daad bij woord gevoegd en een mail naar de ANWB / mede werker van de Kampioen gestuurd .
Het antwoord hopelijk binnen kort te lezen .
Het antwoord hopelijk binnen kort te lezen .
-
Hallo Gerrit,
dank je voor je reactie, ik had ook al gekeken bij de ANWB en werd daar ook niet veel wijzer, dus dan is het opletten en kijken naar nog jongere spelden,
groetjes Hans
dank je voor je reactie, ik had ook al gekeken bij de ANWB en werd daar ook niet veel wijzer, dus dan is het opletten en kijken naar nog jongere spelden,
groetjes Hans
Gerrit, wanneer het contact met de ANWB lukt, kun je dan mij een plezier doen, en vragen wat voor ANWB schildje ik heb, het is volledig zilver met emaille, voor de zadelbuis van een fiets.
Heb ze een keer gemaild, maar nooit antwoord gekregen.
Met dank en vriendelijke groeten,
Nico Heemskerk
Nico Heemskerk
- Bijlagen
-
- 003.JPG (256.74 KiB) 4671 keer bekeken
-
- 012.JPG (268.08 KiB) 4671 keer bekeken
Hallo NicoNicolas schreef:Gerrit, wanneer het contact met de ANWB lukt, kun je dan mij een plezier doen, en vragen wat voor ANWB schildje ik heb, het is volledig zilver met emaille, voor de zadelbuis van een fiets.
Nico Heemskerk
Ik heb het mail adres van deze man Hans Buiter uit de kampioen .
Daar staat hij vermeld als de man voor vragen over de geschiedenis .
Zijn mail adres is hans@anwb.nl
Succes ,
Gerrit Kan