Blauwe Locomotief TdF of Grijs-groene Simplex Lightweight
Blauwe Locomotief TdF of Grijs-groene Simplex Lightweight
Beste mensen,
Zoals al een keer elders op het forum vermeldt staat heb ik een donkergroene Locomotief Tour de France fiets met crème spatborden staan. Deze fiets is inmiddels aardig gereviseerd. Hij heeft een Sturmey Archer FW (Four Wide ratio) naaf.
Al een tijdje loop ik met de gedachte rond deze fiets te vervangen door een blauw exemplaar of zoals ik in een folder tegenkwam een grijs-groene Simplex Lightweight (dit is in feite dezelfde fiets).
De fiets die ik zoek moet gebouwd zijn van 1954 t/m 1959, Reynolds buizen, een FW naaf hebben (of daarvoor geschikte patten, wiel heb ik wel), origineel voorwiel, nette of net te maken originele lak (met biezen en transfers!) hebben en grotendeels compleet zijn (dus alle moeilijk te vinden onderdelen erop, zoals spatborden, kettingkast, Titan stuur etc.), liefst een zgn. oliebadkettingkast.
Ik hoor het graag als iemand wat heeft liggen. Er schijnt in 1959 ook één in zwart-rood te zijn, die lijkt me ook wel interessant. Mocht er ondanks dat het niet in de folder als leverbaar staat toch één opduiken in maroon of fel rood dan heb ik daar ook wel oren naar.
Groeten,
Y.
Zoals al een keer elders op het forum vermeldt staat heb ik een donkergroene Locomotief Tour de France fiets met crème spatborden staan. Deze fiets is inmiddels aardig gereviseerd. Hij heeft een Sturmey Archer FW (Four Wide ratio) naaf.
Al een tijdje loop ik met de gedachte rond deze fiets te vervangen door een blauw exemplaar of zoals ik in een folder tegenkwam een grijs-groene Simplex Lightweight (dit is in feite dezelfde fiets).
De fiets die ik zoek moet gebouwd zijn van 1954 t/m 1959, Reynolds buizen, een FW naaf hebben (of daarvoor geschikte patten, wiel heb ik wel), origineel voorwiel, nette of net te maken originele lak (met biezen en transfers!) hebben en grotendeels compleet zijn (dus alle moeilijk te vinden onderdelen erop, zoals spatborden, kettingkast, Titan stuur etc.), liefst een zgn. oliebadkettingkast.
Ik hoor het graag als iemand wat heeft liggen. Er schijnt in 1959 ook één in zwart-rood te zijn, die lijkt me ook wel interessant. Mocht er ondanks dat het niet in de folder als leverbaar staat toch één opduiken in maroon of fel rood dan heb ik daar ook wel oren naar.
Groeten,
Y.
Sportief fietsend!
Re: Blauwe Locomotief TdF of Grijs-groene Simplex Lightweigh
Je zoekt mijn fiets dus Yorick?
https://www.flickr.com/photos/89232755@ ... otostream/
Stuur maar PB als je er een bod op wil doen.
https://www.flickr.com/photos/89232755@ ... otostream/
Stuur maar PB als je er een bod op wil doen.
-----__o-........................__-o
---` \ <,~....................` \ <,-
--('_)/ ('_).................(.*.) / (.*.)
Jacques: fietse & genietse.
---` \ <,~....................` \ <,-
--('_)/ ('_).................(.*.) / (.*.)
Jacques: fietse & genietse.
Beste Jaques,
Daar komt het op neer, maar er zijn er meer van verkocht. Ik heb inmiddels een aanbod voor vrijwel dezelfde fiets. Een opbouwproject met eea aan NOS onderdelen. Daar gaat mijn voorkeur naar uit. Ik heb graag zelf aan een fiets gewerkt eer ik erop fiets.
Ik heb er sowieso niet meer dan 200 euro voor over. De investering in materiaal moet gelijk blijven aan de marktwaarde, de uren zijn hobby. Ik verkoop m natuurlijk niet, maar het gaat mij er gewoon om dat als ik een fiets wil ruilen of wegens ruimtegebrek moet verkopen, ik er geen geld moet bijleggen.
Groeten,
Y.
Daar komt het op neer, maar er zijn er meer van verkocht. Ik heb inmiddels een aanbod voor vrijwel dezelfde fiets. Een opbouwproject met eea aan NOS onderdelen. Daar gaat mijn voorkeur naar uit. Ik heb graag zelf aan een fiets gewerkt eer ik erop fiets.
Ik heb er sowieso niet meer dan 200 euro voor over. De investering in materiaal moet gelijk blijven aan de marktwaarde, de uren zijn hobby. Ik verkoop m natuurlijk niet, maar het gaat mij er gewoon om dat als ik een fiets wil ruilen of wegens ruimtegebrek moet verkopen, ik er geen geld moet bijleggen.
Groeten,
Y.
Sportief fietsend!
de beredenering dat de investering in materialen niet meer mag zijn als ,,de marktwaarde ,, kan ik niet begrijpen als je liefhebber bent van oude fietsen ; dat is de reden dat er zoveel naar het oud ijzer is gegaan terwijl achteraf duidelijk is geworden dat investeren in je oude fiets wijzer was dan een nieuwe van povere kwaliteit aan te schaffen ; 2 nieuwe binnen en buitenbanden en een nieuw zadel zijn de meeste oldtimers qua,,waarde,, immers al niet waard ? en alle hobby,s kosten geld toch ?
Beste de rode,
Het maakt mij niet zoveel uit wat u of een ander van deze denkwijze vinden. Het is slechts de manier waarop ik ermee om ga. U zult hoogstwaarschijnlijk een andere hebben en dat mag. Tuurlijk ben ik ook wel eens over het budget heen gegaan, maar ja met de bus gaan kost ook geld. Het moet alleen niet buiten alle proporties gaan.
Ieder heeft zijn zienswijze: de één koopt drie fietsen in om er één mooie van te maken, de ander om er twee te verkopen en daarmee quite te spelen op de restauratie van de derde. En voor sommigen is handel weer de hobby. Ieder zijn ding.
Groeten,
Y.
Het maakt mij niet zoveel uit wat u of een ander van deze denkwijze vinden. Het is slechts de manier waarop ik ermee om ga. U zult hoogstwaarschijnlijk een andere hebben en dat mag. Tuurlijk ben ik ook wel eens over het budget heen gegaan, maar ja met de bus gaan kost ook geld. Het moet alleen niet buiten alle proporties gaan.
Ieder heeft zijn zienswijze: de één koopt drie fietsen in om er één mooie van te maken, de ander om er twee te verkopen en daarmee quite te spelen op de restauratie van de derde. En voor sommigen is handel weer de hobby. Ieder zijn ding.
Groeten,
Y.
Sportief fietsend!
het was niet als persoonlijke aanval bedoeld hoor ; ieder is vrij in zijn doen en laten mits binnen de perken uiteraard maar ik probeerde duidelijk te maken dat waarde meer in gevoel zit als in een optelsom van de prijs van onderdelen
Dat waarde ook in gevoel zit ben ik met je eens, daarbij komt wat je maandelijks kan en wilt besteden en wat je als restwaarde op de lange termijn hoopt over te houden. Daarvan af gaat nog hoeveel je tijdens het gebruiken van de fiets zelf zal verslijten, dus afschrijven.
Sportief fietsend!
Re: Blauwe Locomotief TdF of Grijs-groene Simplex Lightweight
Ik heb een zeegroene Locomotief Tour de France uit 1957. Het betreft een exemplaar met een vier versnellingsderailleur merk Simplex. Hij is uitgerust met aluminium 700c weinmannvelgen. In de edco achternaaf zit helaas een scheur. Is er iemand die mij kan helpen aan een compleet wiel of een passende Edco as?
Beste Gronam2,
Betreft het een Edco naaf met aluminium naafhuls en lage flensen?
Mvg, Y.
Betreft het een Edco naaf met aluminium naafhuls en lage flensen?
Mvg, Y.
Sportief fietsend!
Beste Y, Dank voor je reactie. De flens heeft daar waar de spaken doorheen gaan een doorsnee van ongeveer 5 cm, het middendeel is ongeveer 1,5 cm. Het materiaal is aluminium. Ik zal kijken of ik hier ook nog een foto kan plaatsen. Met vriendelijke groeten, Onno Walgien