Beste forumleden,
In de mail werd vriendelijk verzocht om mij voor te stellen. Dat doe ik graag. Mijn naam is Jan Willem Zijlker. Ik ben 60 en heb een drukke baan. Woon tegenwoordig in Amsterdam en repareer op de stoep in hartje Amsterdam de fiets van mijn dochter, van mijn vrouw, van mijn zoon, van een vriendin, van mijzelf - ik heb er een aantal. Is een beetje behelpen maar heeft ook wel een aparte charme. Van jongs af, opgegroeid in een dorpje, met fietsen en brommers bezig geweest. Sleutelen vond ik leuk en de fietsenmaker bereid om mij alles te leren. Vonden ze leuk in het dorp, een zoontje van een notabele. tijdens mijn studie bleek het opknappen van oude fietsen en handel erin een leuke aanvulling op mijn maandelijkse budget. In de jaren 70 nog heel veel zeer oude barrels onder handen gehad. Op de afdeling waar ik woonde puilden de kasten uit met wielen, voorvorken en spatborden. Hele bijzondere fietsen heb ik echter gehouden. Zo heb ik nog een PJK tandem uit 1952 met drie versnellingen en groot en dimlicht. Daar moet nog wel weer één en ander aan gebeuren. Alles nog wel origineel. Nog een vooroorlogse Gazelle meisjesfiets/kruisstang en een vooroorlogse Amsterdamse kruisstangfiets met een heel hoge framemaat. Ook nog redelijk origineel en perfect in de lak. Binnenkort haal ik de laatste naar Amsterdam toe om er op te fietsen. Ik hoop advies en spullen te vinden en spullen kwijt te raken op/aan/van het forum. Ik heb nog zoveel bewaard. Leuk om zoveel mensen te treffen met deze prettige stoornis. Mijn verhuizer verzuchte eens na de 20ste fiets/frame: "Ik verhuis liever iemand die postzegels verzamelt".
nieuw
Re: nieuw
welkom op het forum, JFW!
Ik ben vooral wel benieuwd naar je kruisframefietsen.
Stuur maar eens een paar foto's als het zo uitkomt.
Heb je de documentatiebank al kunnen vinden?
groet!
Maarten
Ik ben vooral wel benieuwd naar je kruisframefietsen.
Stuur maar eens een paar foto's als het zo uitkomt.
Heb je de documentatiebank al kunnen vinden?
groet!
Maarten
Meer weten over een specifiek merk of model hoge bi of safety van voor 1895? http://www.antique-bicycles.net