pech, afzetterij
pech, afzetterij
In mei vorig jaar kon ik helaas niet onmiddellijk vertrekken om een fiets te gaan kopen
Heb daarnet gebeld met de nieuwe verkoper (toen de koper) en die vraagt nu voor diezelfde fiets exact het dubbele van de prijs.Had het adres nog van de vorige verkoper daarmee weet ik het. Aan de fiets is niks gebeurd, enkel op zijn kast gezet. Afschuwelijk vind ik. Kopen en verkopen puur voor de winst. Hij woont niet ver van de vorige verkoper dus vervoerskosten heeft hij ook niet echt gehad, ik moet er 300km heen bollen en dan nog terug. Had ik maar direct gereden. Nu is het kwestie van zwaar onderhandelen met de verkoper, karl

Groeten Karl
Re: pech, afzetterij
eigenlijk had je gelijk moeten gaan toen of een goede afspraak met de verkoper moeten maken om de fiets zo snel mogelijk op te komen halen maar als ik het goed begrijp vind je het raar dat als je pas na 19 maanden de moeite neemt om te proberen de fiets alnog te bemachtigen er dan meer voor moet betalen als degene die de fiets toen kocht ? je hebt in mijn ogen geluk dat je deze nog kan kopen als je die zo graag wilt . a = je hebt de prijs en reis ervoor over b = je hebt het er niet voor over , zoals ik het begrijp heb jezelf deze verkoper benaderd dus kun je het hem niet kwalijk nemen dat hij er beter van wil worden toch ?
het is een verschil tussen verdienen en verdienen, dat je er winst opneemt omdat je er zelf om moet ok, personeel hoeft te betalen ok, site moet onderhouden ok, maar enkel een fiets ophalen om de hoek hem op de kast zetten om hem half jaar gewoon terug te verkopen voor het dubbele vind ik toch voor ons hobbiesten in ons zakken zitten. Akkoord de vorige verkoper zegt waarschijnlijk verkocht is verkocht zijn volste recht. Ik kon pas een week later gaan kijken want iets kopen zonder te zien is niet aan mij besteed. Mijn baas eventjes om een dag extra vragen om naar een fiets te gaan kijken vond ik er ook over. In ieder geval probeer ik nog tot een compromis te geraken met de verkoper nu, karl
Groeten Karl
Is het een heel klein fietsje dat deze zomaar op de kast past?
Maar succes met de onderhandelingen Karl, hopelijk komt het allemaal goed!
Persoonlijk zou ik blij zijn dat de fiets weer te koop is en dat hij binnen handbereik lijkt te zijn. Je hebt zelfs nog tijd om te onderhandelen als ik het zo lees.
Je zou voor de grap eens een jaartje gewilde oude Fongers items moeten gaan verzamelen. Dan heb je te maken met een veel dynamischere context...

Maar succes met de onderhandelingen Karl, hopelijk komt het allemaal goed!
Persoonlijk zou ik blij zijn dat de fiets weer te koop is en dat hij binnen handbereik lijkt te zijn. Je hebt zelfs nog tijd om te onderhandelen als ik het zo lees.
Je zou voor de grap eens een jaartje gewilde oude Fongers items moeten gaan verzamelen. Dan heb je te maken met een veel dynamischere context...

Neem eens een kijkje op mijn website: http://www.fongersgroningen.nl
sorry Karl ; ik kan niet beoordelen om wat voor bedrag/fiets het gaat voorbeeld ;het dubbele van 50 = 100 en dat is lijkt me redelijk is het een bijzondere fiets dan is misschien het dubbele van 150 = 300 nog wel heel redelijk , laten we eerlijk zijn , als de eerste koper de fiets wel ongezien durfde te kopen voor een redelijk bedrag kon hij er ook geluk of pech mee hebben ,of hij nam wel de moeite om gelijk te gaan of nam wel gelijk een vrije dag ervoor op [dat kost eigenlijk ook geld ] je wilt zelf de fiets graag hebben en hebt geluk dat dit nog kan ook al reageer je erg laat daarbij komt het is nogal geen eerste levensbehoefte dus wie betaald - bepaalt; je geeft niet meer als je ervoor over hebt , ik kan begrijpen dat je achteraf baalt maar goed je moet hooien als de zon schijnt, misschien is deze man er zelf ook blij mee en denkt ; ik wil er liever niet vanaf maar als ik het dubbele ervoor kan krijgen vind ik wel weer een andere [ het is trouwens ook niet netjes om deze persoon terwijl je nog in onderhandeling bent tevoren al als afzetter wilt bestempelen ;] het is tenslotte nu zijn eigendom hij mag vragen wat hij wil toch ?
Re: pech, hopelijk geluk
heb de titel aangepast,
het is niet de bedoeling om de verkoper nu als afzetter te beschuldigen, eerst is eerst natuurlijk maar ik had de kans niet gekregen om eventjes zover te bollen,
karl
het is niet de bedoeling om de verkoper nu als afzetter te beschuldigen, eerst is eerst natuurlijk maar ik had de kans niet gekregen om eventjes zover te bollen,
karl
Groeten Karl