Titan sturen

Vragen, discussies en info over verlichting, bagagedragers, reclamevoorwerpen, fietsprullaria etc.
Plaats reactie
Durabo88

Titan sturen

Bericht door Durabo88 »

Beste mensen,

Vandaag heb ik het niet originele Titan stuur van mijn 1961er Locomotief TdF verwijdert. Handvatten mbv de compressor verwijdert, maar nu zijn ze te wijd voor dat stuur geworden. Bij toeval paste ik ze op een ander (ouder, resp. 1955 en 1965) stuur en bleek dat ze moeilijk pasten. Ik heb de schuifmaat erbij gepakt en het bleek inderdaad een grotere diameter te hebben. Het oude stuur is er een met in het stuur geschroefde remhendels, die ik tot dusver alleen op 1955er fietsen heb gezien. In 1956 en later zie ik beugeltjes ter bevestiging.

Wie kan deze materie even ophelderen?

Groeten, Y.
Sportief fietsend!
berkers41

Re: Titan sturen

Bericht door berkers41 »

Hallo Yorick,
je hebt dezelfde ontdekking gedaan als ik.
Ik heb sturen van '55, '56 en '57. Op de 2 oudste sturen zitten remmen zonder klemband; op die van '57 zitten remmen met een "overmaat" klemband. Het zijn dus allemaal net iets dikkere sturen; vergelijkbaar met de huidige race-stuur-diameter.
-----__o-........................__-o
---` \ <,~....................` \ <,-
--('_)/ ('_).................(.*.) / (.*.)
Jacques: fietse & genietse.
Durabo88

Re: Titan sturen

Bericht door Durabo88 »

Interessant. Misschien kunnen we allemaal onze sturen eens opmeten en hier posten. Dan krijgen we een tijdsverloop. Wie heeft er trouwens Titan catalogi?
Sportief fietsend!
Plaats reactie