Lentetocht 26 april rond Roermond

Beurzen, evenementen en toertochten voor liefhebbers van historische fietsen.
Gebruikersavatar
maartenB
Berichten: 3862
Lid geworden op: 10 apr 2012, 19.39
Locatie: Tilburg
Contacteer:

Lentetocht 26 april rond Roermond

Bericht door maartenB »

Deze Lenterit op 26 april is voor iedereen met een fiets van voor 1970. Passende kleding is welkom, maar niet verplicht. Het thema is de Burgersfabriek in Roermond, en meer algemeen: Limburgse fietsen.
Dus kom zo mogelijk op een Burgers of anders op een limburgse fiets. En heb je die niet: dan is elke andere oude fiets welkom!!!

Het is echt een fantastische route, met telkens een uurtje fietsen en dan weer een mooie stop. De route is soms glooiend, dus heb je zwakke knieën: neem versnellingen. Ik ga gewoon op de hoge bi maar zal af en toe afstappen. Lengte 42 kilometer.

- oldtimerfestival Montfort, met een show van onze deelnemers
- Fabriek en oude verkoopkantoor Burgers Roermond. Het ene gerestaureerd, het andere een trieste bouwval met een Poolse supermarkt erin ....
- Vlaaien en koffie bij clublid Piet Vos in Linnen, met een paar fraaie oude fietsen.
- prijzen voor de mooiste Burgers fiets en voor de mooiste Limburgse fiets die deelnemen.

komt dat zien!
Verzamelen vanaf 10.00 uur bij Gasterie De Knip, Groenstraat 1, 6019 AG Wessem. Parkeren kan op de Markt. Opgeven bij Maarten, info@oudefiets.nl

Bij voorkeur tevoren aanmelden. Voor de lunch is is op het oldtimerfestival een en ander te verkrijgen.(of neem zelf wat te eten mee)
Meer weten over een specifiek merk of model hoge bi of safety van voor 1895? http://www.antique-bicycles.net
Gebruikersavatar
maartenB
Berichten: 3862
Lid geworden op: 10 apr 2012, 19.39
Locatie: Tilburg
Contacteer:

Brabantse Lentetocht -> wordt Burgers fietstocht Roermond

Bericht door maartenB »

Met Burgers-Roermond als thema, we gaan fietsen langs Burgers zaken in Roermond (zoals de oude fabriek) en langs de Maas en bezoeken een oldtimerfestival in Montfort.

Dat alles te doen op 26 april.

Neemt uw Burgers fiets mee!
Geen Burgers: dan graag een fiets van Limburgse productie!
Geen burgers en geen Limburgse fiets? Neem dan gewoon een andere oude fiets mee, iedereen is welkom!


Groetjes,
Maarten
Bijlagen
balhoofdtransfer Theos burgers ca 1910.jpg
balhoofdtransfer Theos burgers ca 1910.jpg (23.44 KiB) 8243 keer bekeken
Meer weten over een specifiek merk of model hoge bi of safety van voor 1895? http://www.antique-bicycles.net
Maarten Waarlé
Berichten: 2397
Lid geworden op: 5 jun 2012, 21.49

Re: Brabantse Lentetocht -> wordt Burgers fietstocht Roermon

Bericht door Maarten Waarlé »

Aha, dat is een beter bericht!
En leuk; fietsen in Limburg.
Moeten we versnellingen mee nemen?

Groeten,
Maarten
Gebruikersavatar
maartenB
Berichten: 3862
Lid geworden op: 10 apr 2012, 19.39
Locatie: Tilburg
Contacteer:

Re: Brabantse Lentetocht -> wordt Burgers fietstocht Roermon

Bericht door maartenB »

Maarten Waarlé schreef:Aha, dat is een beter bericht!
En leuk; fietsen in Limburg.
Moeten we versnellingen mee nemen?

Groeten,
Maarten

Jij mag gerust wat versnellingen meenemen hoor. Maar een hoge bi is ook goed. Of een Lea Francis ofzo.
Jij hebt geen Burgers, toch?
Meer weten over een specifiek merk of model hoge bi of safety van voor 1895? http://www.antique-bicycles.net
Maarten Waarlé
Berichten: 2397
Lid geworden op: 5 jun 2012, 21.49

Re: Brabantse Lentetocht -> wordt Burgers fietstocht Roermon

Bericht door Maarten Waarlé »

Ha ,nee een Burgers is er nog niet.
Ik meen dat die witte damesfiets van Berlicum de eerste was van dat merk die ik in huis heb gehad.
Moet er nog wel eens van komen; zo`n mooie natuurlijk waar iets aan te zien is.

De Lea Francis is wel een goed idee, daar hadden ze bij Burgers met meer dan wat willekeurige aandacht naar gekeken.
Het balhoofdstel is bij zekere modellen nagenoeg het zelfde en dat kan geen toeval zijn.

Groeten,
Maarten
Elibert van Dalen
Berichten: 745
Lid geworden op: 19 jun 2012, 23.02
Locatie: Gazelle(g) Brabant

Re: Brabantse Lentetocht -> wordt Burgers fietstocht Roermon

Bericht door Elibert van Dalen »

ik weet nog niet of ik hiermee mee ga rijden..
1 ik heb geen burgers.
2 het is een behoorlijk eind rijden vanaf mij vandaan.
3 limburg liever op de racefiets :D
Liefhebber/verzamelaar van Gazelle oldtimer fietsen. en American Eagle Mountainbike,s :!:
fietser
Berichten: 818
Lid geworden op: 9 apr 2012, 23.01

Re: Brabantse Lentetocht -> wordt Burgers fietstocht Roermon

Bericht door fietser »

Lijkt mij een leuke tocht, ik noteer de datum in ieder geval! En een fietshistorisch thema erbij trek mij altijd bijzonder.
1 ik heb geen burgers.
2 het is een behoorlijk eind rijden vanaf mij vandaan.
3 limburg liever op de racefiets
ad 1: ik ook niet, behalve eentje die letterlijk uit de gracht komt en waar nog niets aan gedaan is behalve afborstelen en drogen. Omafiets van eind jaren 30, in het "bruin" :lol:
ad 2: Je hoeft er natuurlijk niet naar toe te fietsen, dat scheelt. En dan is er binnen Nederland niets ver, behalve misschien Zeeuws-Vlaanderen (ik hoop dat dat voor niemand tegen het zere been is...)
ad 3: Een mooie Gazelle Sport met drie versnellingen is ook niet lelijk.

Groeten,
fietser
remurk
Berichten: 393
Lid geworden op: 18 jun 2012, 21.42

Re: Brabantse Lentetocht -> wordt Burgers fietstocht Roermon

Bericht door remurk »

RIH is toch wel een handig merk om te verzamelen: in Groningen neem ik de RIH made by Fongers mee en in Limburg de RIH made by Cove (Venlo)☺️ Groet, Rutger
TheodK
Berichten: 418
Lid geworden op: 21 jun 2012, 19.48

Re: Brabantse Lentetocht -> wordt Burgers fietstocht Roermon

Bericht door TheodK »

Ik heb eigenlijk iets anders die dag, maar ga proberen er toch bij te zij, met natuurlijk een burgers. Ik probeer het bijzondere kruisframe dan rijklaar te hebben.

Groet theo
Website over de Burgers rijwielfabriek| www.burgers-enr.net
Elibert van Dalen
Berichten: 745
Lid geworden op: 19 jun 2012, 23.02
Locatie: Gazelle(g) Brabant

Re: Brabantse Lentetocht -> wordt Burgers fietstocht Roermon

Bericht door Elibert van Dalen »

dan word het een sport luxe of populair of sport a. haha ik zal het eens gaan bedenken wie weet ;)
Liefhebber/verzamelaar van Gazelle oldtimer fietsen. en American Eagle Mountainbike,s :!:
Plaats reactie