Facebook Marktplaats voor oude fietsen en fietsonderdelen!

Plaats reactie
JasperA

Facebook Marktplaats voor oude fietsen en fietsonderdelen!

Bericht door JasperA »

Dag allen, omdat ik in mijn klusschuurtje altijd van allerlei 'klein spul' heb liggen welke ik misschien wel maar hoogstwaarschijnlijk toch niet ga gebruiken heb ik, zoals je dit wel meer ziet op Facebook, bij wijze van proef een marktplaats opgezet specifiek voor oude fietsen en oude fietsonderdelen (van voor 1970).

Op die manier hoop ik dat deze onderdelen weer hun oorspronkelijk bedoelde functie kunnen gaan vervullen in plaats van ruimte opnemen in mijn klusschuurtje... :D

Voordelen die ik zie ten opzichte van de standaard mogelijkheden die er zijn om je waar aan te bieden:
1. Advertenties blijven staan zolang je dat zelf wilt en verdwijnen niet na twee maanden (je creëert daarmee een soort digitaal magazijn)
2. Het is een besloten groep dus er is meer zekerheid dat je met serieuze oude fietsliefhebbers te maken hebt ('funbieden' is niet mogelijk)
3. Je advertenties komen bij plaatsing gewoon bovenaan te staan (en niet 1 wel en de rest op pagina 10).
4. Je krijgt een melding wanneer nieuwe berichten worden geplaatst en hoeft niet continu te checken of er iets nieuws is toegevoegd.

Ook gezochte onderdelen kunnen worden gevraagd!

Bij deze is iedereen uitgenodigd zich aan te melden. Voel je vrij om iets te plaatsen, al is het maar om dat eens te proberen!

Link: https://www.facebook.com/groups/996725907021804/
Bijlagen
Marktplaats.jpg
Marktplaats.jpg (149.82 KiB) 5585 keer bekeken
Neem eens een kijkje op mijn website: http://www.fongersgroningen.nl
de rode

Re: Facebook Marktplaats voor oude fietsen en fietsonderdele

Bericht door de rode »

over de funbieders en de andere problemen van mp heb je gelijk ; maar persoonlijk vind ik wel dat je met het facebook-gebeuren voor oude fietsliefhebbers een club in the club gaat vormen ; dat lijkt me niet echt de bedoeling van een vereniging ; lid is lid en moet je dat niet verder op gaan splitsen anders ga je allemaal van die ,, enge groepjes ,, krijgen
JasperA

Bericht door JasperA »

Als je met 'het Facebook gebeuren' de Facebook pagina van de vereniging bedoelt dan ben ik het niet met je eens. Zowel deze website als de Facebook pagina zijn vanuit de vereningsdoeleinden opgezet en 1 daarvan is onder andere het behouden van oud rijwielmateriaal.

Daarvoor is het nodig om ook steeds nieuwe mensen enthousiast te krijgen. Beide zaken zijn daarom 'open' voor zowel leden als niet-leden.

In jou redering zou de website activiteit ook al een club binnen een club creëeren.

Mijn initiatief voor de marktplaats pagina staat los van de vereniging, die vrijheid heb ik lijkt me dus daar zie ik sowieso je punt niet.
9Bicy6clet!!3

Bericht door 9Bicy6clet!!3 »

Hallo Jasper,

waarom hier niet plaatsen ipv op een apart Facebook, ik wil geen facebook en ik ben het met het eens dat je op MP Funbieders hebt die biedingen blokkeren van een ander en ook de prijs opdrijven, ik maak het zelf ook mee en ik denk een ieder van ons maar het is hetzelfde op Speurders en andere site,s op MP krijg je wel reactie maar plaats het ook hier , ik weet dat als je hier iets plaatst bijna geen reacties komen misschien een aparte ruilpagina aanmaken waar je onderdelen of fietsen kan ruilen tegen fietsen of ander materiaal,

groetjes Hans
de rode

Bericht door de rode »

Juist Hans ; hier sluit ik me bij aan ; DIT is de manier
de rode

Bericht door de rode »

je hoeft het ook niet met mee eens te zijn ; daar vraag ik niet om ; maar ook ik mag m,n eigen gedachten gang hebben over besloten groepen ; persoonlijk vind ik het hele facebook met volgen en groepen helemaal niets en vind het meer een BIG-BROTHER hokjesgeest geven als een open karakter hebben; het is net een groot poppehuis met veel kamertjes ; belangrijk voor de wat vereniging betreft lijkt mij de openheid en toegankelijkheid in het algemeen en buiten lidmaatschap zonder verder aanmeld - volg - groepjes te creeeren
JasperA

Bericht door JasperA »

Ik denk dat Facebook wat laagdrempeliger is en gemakkelijker in gebruik om zaken te koop, te ruil of gratis aan te bieden. Met name de gebruiksvriendelijke user interface op je smart phone of ipad (waar iedereen tegenwoordig mee op de bank zit) is een groot voordeel.

Momenteel heb ik al twee -toevallig leden van De Oude Fiets- blij kunnen maken met spullen die hier al een jaar niets liggen te doen en worden er ook al zaken te ruil aangeboden. Het idee van een 'digitaal magazijn' die op die manier gecreëerd wordt vind ik ook interessant.

We zullen even moeten zien of de groep 'Marktplaats voor oude fietsen en fietsonderdelen' een succes wordt of niet. Ik zal het na een half jaartje eens evalueren allemaal.

Het is aan ieder vrij hier aan deel te nemen of niet... :mrgreen:
Rick87

Bericht door Rick87 »

Als nieuw forum lid en als leek in deze hobby, heb ik hier een andere kijk op.
Ondanks dat het forum als website vrij makkelijk toegankelijk is, ben ik er van overtuigd dat je vandaag de dag een veel grotere doelgroep en vooral jongeren er mee bereikt.

Ondanks dat ik best veel via marktplaats handel, doe ik veel van mijn "Lego" handel liever via een apart Facebook pagina, dan ben je er zeker van met een mede liefhebber te maken te hebben.

Gr
Rick
Met Groningse groet,

Rick
Plaats reactie