Raleigh jaren 50 voor 25 euro- in Amsterdam

Plaats reactie
maartenB

Raleigh jaren 50 voor 25 euro- in Amsterdam

Bericht door maartenB »

We kregen onderstaande mail van een meneer in Amsterdam. Wie biedt deze fiets een nieuw huis?

----------------------------------------------------------

> Beste Forumredactie,
>
> ik heb al vele jaren ongebruikt een oude Raleigh-herenfiets in mijn berging staan.
> De fiets is ongeveer uit 1953 en ik heb hem als tiener in 1982 een schilderbeurt gegeven en er 5 jaar op gereden.
> Ik erfde de fiets in 1982 toen de eigenaar, mijn tweede vader, overleed.
> Hij had hem in 1953 (ongeveer) van zijn eerste salaris gekocht.
> Hij staat al 27 jaar weg te roesten in mijn berging, zonde.
> De fiets heeft een dynamo in de vooras en een koplamp met een schakelaar, nog origineel en heel modern voor die tijd lijkt me.
> Er zit nog een slot op met induw en uittrekpennetjes.
>
> Denkt u dat er bij uw vereniging een lid is dat geïnteresseerd is in deze oude fiets?
> Voor 25 Euro mag een geïnteresseerde hem op kunnen halen, het gaat mij er meer om dat mijn oude fiets die een emotionele waarde voor mij heeft een goede nieuwe eigenaar krijgt.
>
> Met vriendelijke groeten\\
---------------------------------------
Mailadres bij mij op te vragen, leden van e Oude Fiets gaan voor.
groet,
Maarten
Meer weten over een specifiek merk of model hoge bi of safety van voor 1895? http://www.antique-bicycles.net
remurk

Re: Raleigh jaren 50 voor 25 euro- in Amsterdam

Bericht door remurk »

Maarten, misschien is dit een bruikbare fiets van de sleutelcursus, maar dan zou ik toch graag eerst een foto willen zien. Omschrijvingen als " door tiener een schilderbeurt gegeven " 27 jaar in de berging staan roesten" maken we toch wat voorzichtig, als je begrijpt wat ik bedoel. Groet, Rutger
de rode

Bericht door de rode »

Sorry maar kom op zeg ; een fiets voor 25 euro en dan nog eerst foto,s ervan willen zien is wel de overtreffende trap van voorzichtig toch? voor een onderdeeltje zoals een naafdynamo of zo,n slot betaal je alleen al gauw meer; ik kan me voorstellen dat iemand die zoiets aanbied voor een gun prijsje er geen extra moeite voor gaat doen om foto,s te gaan maken; wie in Amsterdam woont weet dat je zelfs voor een afgeleefde stationsfiets meer betaald
Nicolas

Bericht door Nicolas »

Verwijderingsbijdrage?
de rode

Bericht door de rode »

misschien is de volgende stap - geld toe geven - om liefhebbers blij te kunnen maken
maartenB

Bericht door maartenB »

ondanks de in mijn ogen wat vreemde discussie hierboven: de fiets is er nog. Ik ga niet om een foto vragen.
Meer weten over een specifiek merk of model hoge bi of safety van voor 1895? http://www.antique-bicycles.net
HJvMontfort

Bericht door HJvMontfort »

Ik vraag mij even hardop af of mijn neef deze gebruiken kan bij een van zijn raleighs
opzoek naar een Phoenix van het eerste uur
Plaats reactie