Simplex achterspatbord
Simplex achterspatbord
Wie heeft voor mij een achterspatbord van Simplex (graag met het Simplex-plaatje bij de bevestiging van de spatbordstangen). In het voorspatbord dat ik heb, zitten 3 gaatjes boven elkaar voor de bevestiging van de spatbordstangen. Heeft iemand zo'n bevestiging over? Hopelijk kan iemand mij helpen. Alvast bedankt voor eventuele reacties!
- Bijlagen
-
- Simplex
- IMG_5078.JPG (356.24 KiB) 5824 keer bekeken
Op zoek naar een Union van het eerste uur dan wel vóór de oorlog...
Re: Simplex achterspatbord
het wordt niet helemaal duidelijk hoor, plaats eens een scherpe foto van het spatbordprofiel?
En die bevestiging is evt. ook zelf te maken.
groet
Maarten
En die bevestiging is evt. ook zelf te maken.
groet
Maarten
Meer weten over een specifiek merk of model hoge bi of safety van voor 1895? http://www.antique-bicycles.net
Hopelijk maakt deze foto e.e.a. duidelijker. Maarten, heb je ook een foto van hoe zo'n bevestiging eruitziet?
- Bijlagen
-
- Spatbordprofiel
- IMG_5083.JPG (331.79 KiB) 5769 keer bekeken
inderdaad het oude model dus. Is goed te vinden op beurzen enzo.
Ben je lid van De Oude Fiets? (dat helpt)
Hieronder de bevestiging bij mijn fiets. Die drie gaatjes ken ik niet van Simplex.
Iemand anders wellicht???
Ben je lid van De Oude Fiets? (dat helpt)
Hieronder de bevestiging bij mijn fiets. Die drie gaatjes ken ik niet van Simplex.
Iemand anders wellicht???
- Bijlagen
-
- IMG_9630.JPG (242.5 KiB) 5736 keer bekeken
Meer weten over een specifiek merk of model hoge bi of safety van voor 1895? http://www.antique-bicycles.net
-
Ja, ik ken dat wel. Op de naoorlogse Simplex fietsen zit het spatbord met een wat eenvoudigere beugel vast.
De fiets die ik gebruik voor dagelijks werk is er zo een.
Voor een plaatje en achter een S van Simplex
Een naoorlogse Simplex herken je naast deze spatbordstang ook aan de trommelrem zonder uitgebouwde remhevel. De vooroorlogse hadden een flinke hevel buiten om de achtervork.
Mijn Simplex heeft een vast buisje voor de voorrem en een vast oog voor de achterrem.
Nog een plaatje van de hele fiets:
Super rijdende fietsen, zeker die met kogellagers.
Groeten,
Maarten
De fiets die ik gebruik voor dagelijks werk is er zo een.
Voor een plaatje en achter een S van Simplex
Een naoorlogse Simplex herken je naast deze spatbordstang ook aan de trommelrem zonder uitgebouwde remhevel. De vooroorlogse hadden een flinke hevel buiten om de achtervork.
Mijn Simplex heeft een vast buisje voor de voorrem en een vast oog voor de achterrem.
Nog een plaatje van de hele fiets:
Super rijdende fietsen, zeker die met kogellagers.
Groeten,
Maarten
Dank beide Maartens! Ik neem aan dat de fiets op de foto een Cycloïde is (kogellagers). De mijne is volgens mij een Neo, maar dat weet ik niet zeker. Heeft iemand een idee, hoe oud mijn fiets kan zijn? Het framenummer is 65235, maar ik begrijp uit het dateringsboekje dat vijfcijferige nummers moeilijk te dateren zijn. Bijgaand nog wat foto's. Mocht iemand nog een spatbordje hebben liggen, dan houd ik mij aanbevolen! Eventueel mee te nemen op de clubdag.
- Bijlagen
-
- 65235 Simplex 001.jpg (381.91 KiB) 5685 keer bekeken
Nog een duidelijke foto van het spatbordprofiel.
- Bijlagen
-
- 65235 Simplex 005.jpg (384.4 KiB) 5684 keer bekeken
-
Deze Simplex is zeker een cycloide. De trapas met gladde plaat laat dat zien .
Een Neo heeft een veel kleiner tapashuis met duidelijk een conus,borgring en contramoer te zien. Er zit dan ook een dunne,smalle stofkap op de cup.
Op de trommelremmen zou je een zeskant moeten zien aan de niet- trommelrem-kant.
Indien er een conus zichtbaar is met twee platte kanten voor een sleutel dan zijn die wielen van een Neo.
Wat met vreemd over komt is dat de remtrommel aan de voorkant
links zit. Zover ik weet zitten die bij Simplex aan de andere kant. Ook de remvevel is niet kloppend lijkt me.Zie foto hieronder
Verder valt me op dat deze fiets (nog) geen vaste draaipunten op vork en frame heeft voor de remstangen. Dat maakt deze fiets ouder dan die van mij zou ik denken.
Groeten,
Maarten
Een Neo heeft een veel kleiner tapashuis met duidelijk een conus,borgring en contramoer te zien. Er zit dan ook een dunne,smalle stofkap op de cup.
Op de trommelremmen zou je een zeskant moeten zien aan de niet- trommelrem-kant.
Indien er een conus zichtbaar is met twee platte kanten voor een sleutel dan zijn die wielen van een Neo.
Wat met vreemd over komt is dat de remtrommel aan de voorkant
links zit. Zover ik weet zitten die bij Simplex aan de andere kant. Ook de remvevel is niet kloppend lijkt me.Zie foto hieronder
Verder valt me op dat deze fiets (nog) geen vaste draaipunten op vork en frame heeft voor de remstangen. Dat maakt deze fiets ouder dan die van mij zou ik denken.
Groeten,
Maarten
-
Hallo,
Ik krijg dit weekend een Simplex uit de jaren 50 met goede spatborden. Iets voor jou of te nieuw?
Peter
Ik krijg dit weekend een Simplex uit de jaren 50 met goede spatborden. Iets voor jou of te nieuw?
Peter
Liefhebber van Fongers, Gazelle, Simplex en Lucia