Beste oude fiets bezoekers,
Vanavond heb ik op de zolder van mijn ouders de fiets van mijn overgrootmoeder "uitgegraven" . kan iemand van jullie mij misschien vertellen van welk jaar een phoenix damesfiets met nummer 128978 en een husqvarna remnaaf, en stempelrem voor, waarschijnlijk is? Mijn ouders hebben in ieder geval geen idee wanneer ze precies is gekocht.
Foto's volgen nog, maar ik ben al reuze benieuwd of iemand van jullie al iets meer weet te vertellen..
Alvast hartelijk bedankt!
Met vriendelijke groeten,
Geert
Phoenix damesfiets
Re: Phoenix damesfiets
Hierbij nog wat foto's.
Het balhoofdplaatje is niet leesbaar op de foto te krijgen helaas, maar phoenix leeuwarden is wel leesbaar..
Het balhoofdplaatje is niet leesbaar op de foto te krijgen helaas, maar phoenix leeuwarden is wel leesbaar..
- Bijlagen
-
- image.jpg (100.17 KiB) 2666 keer bekeken
-
- image.jpg (90.76 KiB) 2666 keer bekeken
- HJvMontfort
Re: Phoenix damesfiets
Deze Phoenix moet van 1951 zijn geweest gezien het framenummer.
Dat de achternaaf origineel is lijkt mij niet waarschijnlijk maar heb jammergenoeg geen index van welke naaf bij welke fiets heeft gezeten. Dan zou ik wat dieper moeten graven. Zou graag horen wat anderen daarvan denken.
Ik verwacht een Beckson. Die zit op de meerste Phoenixen die ik van die leeftijd ken.
Leuke fiets!
Dat de achternaaf origineel is lijkt mij niet waarschijnlijk maar heb jammergenoeg geen index van welke naaf bij welke fiets heeft gezeten. Dan zou ik wat dieper moeten graven. Zou graag horen wat anderen daarvan denken.
Ik verwacht een Beckson. Die zit op de meerste Phoenixen die ik van die leeftijd ken.
Leuke fiets!
opzoek naar een Phoenix van het eerste uur