Hallo,
Ik ben nieuw op dit forum dus wil ik mij eventjes voorstellen.
Ik ben Stoffel uit Temse (België) en ik ben 34 jaar en al jaren bezig met het opknappen van fietsen voor kameraden. Verder heb ik ook enkele fietsen in mijn persoonlijk bezit.
-Mijn dagelijkse fiets in door de lagen "rode mine" bestand tegen het natte weer, hij is uit de jaren 70 maar van het merk heb ik geen idee (maar hij rijd goed en ze stelen hem niet) (gered van de sloop 20 jaar geleden)
-Dan het ik nog een koersfiets van eind jaren '60 met tubes (plaatselijk merk fietsenmaker "Steensens") in zeer goede originele staat. (gekregen van mijn schoonvader)
-Een oud blauwe "Flandrina" koersfiets met spatborden ik denk jaren '70 (nog een klein beetje op te knappen). (Gekregen van ouders van een vriend)
-Een "La Perle" uit de jaren '50 (fabriek in St-Niklaas) (gered uit een garage waar hij vanaf 1980 na het overlijden van haar man niet meer van de haak was geweest, de vrouw is over laatst gestorven en heel de inboedel is op de container gegaan. Dus een geluk gehad dat ik de fiets een jaar ervoor gekregen had) Hier moet ik nog een nieuwe ketting en dergelijke opleggen en hij is klaar om deze zomer buiten te komen.
-Een fiets met kopmerk B. Van Mierlo in Borgerhout (bestaat niet meer) van de jaren 1910 en '20 met houten velgen, spatborden, terugtraprem, vernikkelde en koperen elementen in mooie geconserveerde staat en rijd zeer goed (in de zomer rij ik hier geregeld mee) (deze heb ik 4 jaar geleden gekocht bij een verzamelaar die stopte met zijn hobby)
-Verder heb ik een Saftey bike "The New Rapid N°3" uit ik denk ongeveer 1890 van St. George’s Engineering co, Nottingham. Deze heb ik nog maar enkele dagen in mijn bezit en ben dus nog druk aan het zoeken naar info. (Deze heb ik ook gekregen van ouders van een vriend waar hij al 30 jaar op hun zolder lag en daarvoor op de zolder van hun vader. Hij lag uit elkaar verdeeld over jutte zakken op de zolder van een mandenmakerij. ze zijn nu druk op zoek naar foto's waar de grootvader op staat met de fiets, deze hebben ze ergens nog liggen. De laatste keer dat hij ongeveer reed was in de jaren '40, maar met veel vet en kuisen draait alles perfect. Nieuwe banden erop en weg zijn we. Wel enkele herstellingen moeten doen maar dat is normaal hé. Ik denk zelf dat alles nog origineel is)
Nog een beetje werk en hij kan de baan op, ik kijk er al naar uit.
-Verder heb ik nog een koersfiets en MTB maar deze zijn van de 21ste eeuw dus hier niet interessant.
Dit is mijn collectie voorlopig, je kan niet op allemaal tegelijk fietsen zegt mijn vrouw altijd (maar als ik iets krijg sla ik het niet af)
Groeten,
Stoffel
Hallo ik ben Stoffel
Re: Hallo ik ben Stoffel
dag Stoffel en welkom op het forum.
Heel brede collectie lijkt me dat.
Op 1 mei hebben we een oude fietsen toertocht. Ik vermoed dat je ergens rond onze buurt woont, kom dan maar eens één van die schoonheden laten zien
Heel brede collectie lijkt me dat.
gewoon vragen met hoeveel paar schoenen zij tegelijk kan wandelen en dan stopt de conversatie en de kritiek onmiddellijk.stoffel1980 schreef:Dit is mijn collectie voorlopig, je kan niet op allemaal tegelijk fietsen zegt mijn vrouw altijd (maar als ik iets krijg sla ik het niet af)
Op 1 mei hebben we een oude fietsen toertocht. Ik vermoed dat je ergens rond onze buurt woont, kom dan maar eens één van die schoonheden laten zien

het wordt alsmaar GAZELLEger hier in Antwerpen