Hallo Mijn naam is Ad Keulemans ben woonachtig in Oosterhout en ben net lid geworden. Mijn interesse lag tot voor kort alleen bij klassieke auto"s ,maar een tijdje geleden vond ik bij een garagebedrijf 2 oude fietsen ,een gazelle damesfiets uit 1954 en een fiets met houten velgen waarvan ik niet weet wat voor merk het precies is. Het is een damesmodel en het enige wat ik op de fiets kan vinden is de naam A Peeters- Tielen en dat de dynamo en koplamp van een zwitsers merk zijn, bij die zoektocht zag ik pas wat voor mooie fietsen er vroeger gemaakt werden en was mijn interesse gewekt.
Gr Ad.
Even voorstellen
-
Even voorstellen
- Bijlagen
-
- 11121790_466282486854194_3964711789820010088_n.jpg (48.12 KiB) 1816 keer bekeken
Re: Even voorstellen
Hoi Ad,
welkom bij de club en welkom op het forum!
Ik woon in Tilburg, kom gerust eens langs om de collectie te bekijken en te kletsen.
Die fiets met die houten velgen is een Belgisch, dat is daar vrij lang in de mode gebleven. Bijzonder.
Restauratietips, meer info: vraag maar raak. Er zijn hier ook enkele Belgische leden actief, maar voor mij is de Belgische fietsenindustrie een oerwoud, ik geloof dat elk dorp vijf fietsenmakers had die elk vijf merken voerden ....
welkom bij de club en welkom op het forum!
Ik woon in Tilburg, kom gerust eens langs om de collectie te bekijken en te kletsen.
Die fiets met die houten velgen is een Belgisch, dat is daar vrij lang in de mode gebleven. Bijzonder.
Restauratietips, meer info: vraag maar raak. Er zijn hier ook enkele Belgische leden actief, maar voor mij is de Belgische fietsenindustrie een oerwoud, ik geloof dat elk dorp vijf fietsenmakers had die elk vijf merken voerden ....

Meer weten over een specifiek merk of model hoge bi of safety van voor 1895? http://www.antique-bicycles.net