Ik heb een nieuw probleem met mijn Locomotief Tour de France Toering uit 1956.
De vorkvork is zover verbogen dat het spatbord bijna op de band komt.
Terugbuigen lijkt me geen goede zaak en daarom zoek ik een andere vorkvork. Zie ook bijgande foto.
Kan iemand mij verder adviseren?
Ron van Dijk
Middelburg
Locomotief 1956
-
- Berichten: 10
- Lid geworden op: 4 okt 2013, 14.23
Locomotief 1956
- Bijlagen
-
- de vork.
- P3310030a~1.jpg (78.85 KiB) 4317 keer bekeken
Re: Locomotief 1956
Beste Ron,
Een vork terugbuigen kan alleen als de kromming door trauma is veroorzaakt. Zoals ik van u begrijp is de vork onder het gewicht van het vele gebruik naar voren door gaan buigen. In dit geval zit je tegen metaalmoeheid aan. Helaas kan ik je niet aan de vork helpen. Je zou naar RIH-Sport in Amsterdam-Noord kunnen gaan om tegen een aardige duit nieuwe buizen in de kroon te laten solderen.
Een vork terugbuigen kan alleen als de kromming door trauma is veroorzaakt. Zoals ik van u begrijp is de vork onder het gewicht van het vele gebruik naar voren door gaan buigen. In dit geval zit je tegen metaalmoeheid aan. Helaas kan ik je niet aan de vork helpen. Je zou naar RIH-Sport in Amsterdam-Noord kunnen gaan om tegen een aardige duit nieuwe buizen in de kroon te laten solderen.
Sportief fietsend!
Re: Locomotief 1956
Dag Ron,
Als je in de buurt van Weesp woont: Op de Rijnkade daar zit een smid die erg goed is in allerlei dingen met metaal. Heeft voor mij ooit een voorvork perfect gerestaureerd. Nu is de éne vork de andere niet maar in geval van nood zou je hem (Henk Schenkel) kunnen raadplegen...
Succes,
Wim
Als je in de buurt van Weesp woont: Op de Rijnkade daar zit een smid die erg goed is in allerlei dingen met metaal. Heeft voor mij ooit een voorvork perfect gerestaureerd. Nu is de éne vork de andere niet maar in geval van nood zou je hem (Henk Schenkel) kunnen raadplegen...
Succes,
Wim
DCR gaat nooit verloren....