Heeft iemand enig idee uit welk bouwjaar deze Union Sakai is? Hij brengt me elke dag trouw van Amsterdam naar Zaandam en vele andere fietstochtjes in mijn vrije tijd. Ik ben heel benieuwd hoe oud hij nou precies is Jaren 80??
Ik denk dat de fiets eind jaren zeventig is, maar via de foto is dit slecht te beoordelen. Veel fabrikanten markeren hun onderdelen met een code, die het bouwjaar aangeeft. Bij Shimano is meestal een letter te vinden. Ook andere fabrikanten uit dat tijdperk hebben hun codes. Kijk bij: http://www.vintage-trek.com/component_dates.htm
Gewoonlijk is het productiejaar van het onderdeel ook het bouwjaar van de fiets.
Ik heb laatst nog een spiksplinternieuwe gekocht bij een fietsenmaker in Heemstede, die er mee ophield, en zijn winkeldochters in de etalage had gezet.Heerlijk tijdsbeeld, daarvoor heb ik hem gekocht, niet hoogstaand op de ladder van racefietsen, maar gewoon een leuk hebbeding!En zo te horen van jou prima kwaliteit!
Time flies, zijn zaak is al een jaartje weg, het was de zaak van Nevil Schenk, oud wielrenner, woont nu in Bennebroek, zijn broer in Overveen,meer een ouderwetse fietsenzaak, is er op hetzelfde moment mee opgehouden, zal proberen een telefoonnummer voor je te vinden.
Exact dezelfde fiets is 10 jaar in mijn bezit geweest en heb ik rond 1982
Gekocht bij Hagen rijwielen in Wassenaar.
Het was een aanbieding en hij kostte 375 harde guldens
Altijd fijn op gereden.
Later heeft mijn zoon ,m gebruikt in Amsterdam en waarschijnlijk weggegeven
aan een medestudent.
Zou wel grappig zijn als dit dezelfde fiets is misschien zit de sticker nog
Op de zadelbuis.