Hè hallo forumbezoekers,
Ik ben nieuw hier en kwam hier terecht omdat ik ging zoeken naar gegevens die me konden vertellen hoe oud mijn tandem is die gister gekocht heb.
Leuk te zien wat er hier allemaal aangeboden en verteld wordt.
Ik heb een Phoenix tandem gekocht met frame nummer 48368 staat aan linker kant onder bijrijder zadel op de achter als staat de naam torpedo en links boven de naam torpedo staat het getal 34 is dit het bouwjaar ? Er is wel enig werk aan maar ik ben beginnend hobbyist dus zal hier nog wel eens vaker jullie raad vragen ! Dit wordt mijn eerste restauratie project! Zeker is dat de zadels niet origineel zijn , die zou ik zeker willen vervangen Dus mocht er iemand zijn die me daar eventing over zou kunnen geven ,graag! Ook is koplamp van een Batavus dus ook die zoek ik nu al ! Verder moet ik me nog helemaal oriënteren in deze tandem weet er niet meer van als dat ik hem zie staan.
Zoals ik eerder aangaf het is nieuw voor me maar ben ook al jaren gek van oude fietsen , in mijn jeugd een bakkers bakfiets gehad en een transportfiets. Maar is door verhuizingen verdwenen
Nu wil ik hier serieus mee aan de gang dus ...
Graag lees ik jullie reacties
Met vriendelijke groet
Nico
Nieuw hier
Re: Nieuw hier
Hallo Nico, Welkom op het forum!
Het zou inderdaad goed kunnen dat 1934 het bouwjaar is.
Ook bij het framenummer lijkt me dat wel passend, zeer globaal geschat.
de koplamp-dynamo werden destijds als setjes los van de fiets verkocht, dus daar kun je in feite opzetten wat je wilt, als het maar van midden jaren 30 is. Zo'n stoere set van Bosch of VT is wel mooi en soms ook nog wel te koop.
Kom op met je vragen, plaats eens wat foto's.
succes met je project,
Maarten
Het zou inderdaad goed kunnen dat 1934 het bouwjaar is.
Ook bij het framenummer lijkt me dat wel passend, zeer globaal geschat.
de koplamp-dynamo werden destijds als setjes los van de fiets verkocht, dus daar kun je in feite opzetten wat je wilt, als het maar van midden jaren 30 is. Zo'n stoere set van Bosch of VT is wel mooi en soms ook nog wel te koop.
Kom op met je vragen, plaats eens wat foto's.
succes met je project,
Maarten
Meer weten over een specifiek merk of model hoge bi of safety van voor 1895? http://www.antique-bicycles.net
-
Re: Nieuw hier
Bedankt Maarten ! We gaan er mee aan de gang !
Groeten Nico
Groeten Nico