Belgen zijn slimmer

Vragen, discussies en info over transportfietsen.
Plaats reactie
fietser

Belgen zijn slimmer

Bericht door fietser »

Hier een artikel uit de "Oud-Utrechter". Tot plezier van de Belgen in dit forum, en natuurlijk ook de Nederlanders.

Groeten,
fietser
Belgen zijn slimmer.jpg
Belgen zijn slimmer.jpg (286.71 KiB) 4566 keer bekeken
asterduc

Re: Belgen zijn slimmer

Bericht door asterduc »

nu, ik vind de titel van het verslag niet echt gepast hoor.

'Belgen vindingrijker' is hier toch meer van toepassing.

En dat we slimmer zijn, nu ja, eerlijk is eerlijk, er zijn slimme maar ook minder slimme belgen, neem dat maar van mij aan.
het wordt alsmaar GAZELLEger hier in Antwerpen
fietser

Bericht door fietser »

Ik vind de krantenkop inderdaad ook niet gelukkig gekozen, ze hebben zich immers aan de regels gehouden. Wat ik aan dit stuk wel leuk vind is dat het verschil in fietscultuur geïllustreerd wordt. De logge werkpaarden annex transportfietsen van de Nederlanders en de veel meer naar het vlotte, lichte fietsen in Franse stijl neigende oplossing van de Belgen.

En natuurlijk zijn er ook minder slimme Belgen, ik heb zelfs zo'n 30 jaar geleden eentje ontmoet. Maar dat is een ander verhaal dat hier niet thuishoort.

Groeten,
fietser
Erwin TF

Bericht door Erwin TF »

Best een leuk artikel. De belgische en franse transportfietsen zijn in het algemeen inderdaad wat lichter en sportiever uitgevoerd.
Op deze franse site vind je de nodige franse transportfietsen (velo porteurs);
http://velo-porteur-ancien.over-blog.com/page/13
Een stukje naar onderen scrollen en je vind er een met een flinke mand over de voorvork die waarschijnlijk voor stokbroden bedoeld is. Als je de andere pagina's ook wil bekijken moet de hele kleine pagina nummers aan de bovenkant gebruiken, degene aan de onderkant van de pagina werken niet.
Gr. Erwin
Plaats reactie