In mijn zoektochten naar knutselbare, goedkope en vooral noodlijdende sport- en racefietsen stuitte ik onlangs op een
Starfrance. Een Franse fiets zoals ook de merknaam op de buizen bevestigd. Ik kan er maar heel weinig info over vinden. De weinige fietsen van dit merk die ik tot nu toe tegenkwam waren nagenoeg allemaal zilvergrijs met blauwe belettering. En ik kwam (misschien toevallig) alleen maar de grotere framematen tegen, 60 en 64 cm. Van die laatste heb ik er nu dus een. Verschrikkelijk mishandeld natuurlijk

, maar daar schuilt de uitdaging. Met zoals het de chauvinistische Fransen betaamt wel met hoofdzakelijk Franse onderdelen, Solida crankstel, Huret derailleurs, Mafac remmen, Pivo stuur, Maillard pignon, Sedis ketting etc. Ga proberen met zoveel mogelijk behoud van de onderdelen een en ander nieuw leven in te blazen. Wat klein materiaal zoals kogeltjes, crankspieën (9 mm.) kabels en remblokjes zal noodzakelijk zijn. Het begon al fout. Op de foto ziet u dat er een 25 in plaats van 28 inch wiel is toegepast. Wie weet meer over dit merk te melden.