Hoi,
Ruim een jaar geleden, op mijn 15de verjaardag, kocht ik samen met mijn vader een oude racefiets van RIH. We knappen hem samen een beetje op maar we kunnen wat advies gebruiken qua onderdelen. Er zit nu een Selle San Macro Concor Supercorsa Confort zadel op. Overigens is deze vrij versleten en vind ik hem ook niet lekker fietsen als vrouw. Ik ben dus opzoek naar een klassiek vrouwenzadel die past bij deze fiets. Eventueel advies over andere onderdelen is ook van harte welkom!
Alvast bedankt en hieronder een foto van de fiets!
Zadel en andere onderdelen RIH racefiets
Zadel en andere onderdelen RIH racefiets
- Bijlagen
-
- image.jpg (116.39 KiB) 3984 keer bekeken
Re: Zadel en andere onderdelen RIH racefiets
Dag Philicool,
Deze fiets is van rond 1980; er waren toen eigenlijk nauwelijks "dameszadels" in de handel. Pas midden jaren tachtig kan ik mij een Selle Italia Lady herinneren. Korte neus, wat bredere achterkant, en een ondiepe uitsparing in het midden.
Veel moderne zadels zijn zo ontworpen. Het zoeken naar een origineel lijkt mij niet makkelijk en iets voor de langere termijn. Het model wordt in naam nog steeds gemaakt, maar ziet er toch anders uit als in 1985.
http://www.rosebikes.nl/artikel/selle-i ... Al4j8P8HAQ
Groet, Wiel
Deze fiets is van rond 1980; er waren toen eigenlijk nauwelijks "dameszadels" in de handel. Pas midden jaren tachtig kan ik mij een Selle Italia Lady herinneren. Korte neus, wat bredere achterkant, en een ondiepe uitsparing in het midden.
Veel moderne zadels zijn zo ontworpen. Het zoeken naar een origineel lijkt mij niet makkelijk en iets voor de langere termijn. Het model wordt in naam nog steeds gemaakt, maar ziet er toch anders uit als in 1985.
http://www.rosebikes.nl/artikel/selle-i ... Al4j8P8HAQ
Groet, Wiel
Dag Wiel,
Bedankt voor je reactie! Ik ben een beetje opzoek gegaan en dit is wat ik tot nu toe heb kunnen vinden:
Selle Italia
Leer
Voor dames
16cm breed
23,5cm lang
Dateert uit jaren 70 of 80
Is dit wat je bedoelt?
Philicool
Bedankt voor je reactie! Ik ben een beetje opzoek gegaan en dit is wat ik tot nu toe heb kunnen vinden:
Selle Italia
Leer
Voor dames
16cm breed
23,5cm lang
Dateert uit jaren 70 of 80
Is dit wat je bedoelt?
Philicool
- Bijlagen
-
- image.jpg (19.89 KiB) 3970 keer bekeken
Ja, dat is wat ik bedoel. Mijn vrouw had zo een op de tandem.
Groet, Wiel
Groet, Wiel
-
Misschien ben je al voorzien, maar als dat niet zo is, zou je ook een Brooks zadel kunnen nemen. Ze hebben verschillende modellen voor vrouwen (zie hun website). Ze kosten nogal veel, maar met een beetje zoeken zijn ze wel een stuk goedkoper te vinden dan de adviesprijs.