Transportfiets

Nieuw op dit forum? Stel je even voor!
Plaats reactie
Paulvanhooff

Transportfiets

Bericht door Paulvanhooff »

beste allemaal,

Ik ben al zins mijn 11de in het bezit van een transportfiets.
Deze fiets had ik toentertijd gekregen van mijn buren die hem altijd in gebruik hebben gehad in hun veevoeder maalderij en deze fiets gebruikte om de zakken voer weg te brengen. Ik heb deze fiets altijd zelf gebruikt totdat ik in 1990 ging varen en hij sindsdien stilstaat. Nu weer wat tijd en ik wil de fiets weer rijklaar maken.
Nu heb ik van deze fiets totaal geen informatie. Het frame nummer is 6870H. Het achterwiel is denk ik later vernieuwd. Het heeft een Torpedo naaf met nummer 53 R erin geslagen en ik neem aan dat dit het bouwjaar 1953 moet zijn.
Verder staat er geen enkele identificatie in en ik heb geen flauw idee van het merk.
Verder zoek ik voor deze fiets het voor tandwiel de ketting is 1/2 x 3/16 en het tandwiel heeft 44 tanden. De as heeft een diameters van 17.5 mm. Weet iemand misschien waar ik deze nog zou kunnen krijgen?

Met vriendelijke groet,
Paul.
maartenB

Re: Transportfiets

Bericht door maartenB »

In Oirschot zit een handelaar die veel transportfiets spul heeft. Niet goedkoop trouwens. Hij adverteert op Marktplaats.
Meer weten over een specifiek merk of model hoge bi of safety van voor 1895? http://www.antique-bicycles.net
Plaats reactie