Achternaaf torpedo

Handige tips voor knutselaar en restaurateur, ervaringen, restauratieverslagen etc.
Plaats reactie
Joebar

Achternaaf torpedo

Bericht door Joebar »

Ik weet niet precies hoe ik het uit moet leggen maar als ik aan het fietsen ben dan lijkt het net of mijn crank/ trappers blijven hangen / plakken bovenin ik heb mijn naaf al 6 keer uit elkaar gehaald schoongemaakt en gesmeerd ik heb geen vet op de rolletjes laten komen.
Ik heb daarvoor een andere torpedo naaf gedaan maar die werkt perfect.

Wat kan ik fout hebben gedaan.

Mvg johan
maartenB

Re: Achternaaf torpedo

Bericht door maartenB »

Is het elke keer dat een van je cranks bovenaan staat? Waarom zou het dan aan de achternaaf liggen? Want het probleem treedt gewoon bij het rijden op, toch?
Niet bij het remmen.
Ik herken het helemaal niet. Bekijk alle delen van de aandrijftrein goed: ketting, kettingspanning, trapaslager.
Misschien gewoon een uitgelopen crankspie, dus een loszittende crank?

succes,
maarten
Meer weten over een specifiek merk of model hoge bi of safety van voor 1895? http://www.antique-bicycles.net
Jeroen Zuiderwijk

Bericht door Jeroen Zuiderwijk »

Check ook of je het tandwiel aan je crank nog recht staat en goed gecentreerd is. Als dat niet perfect zit, en je ketting vrij strak staat, dan wisselt de kettingspanning als je hem rondtrapt en trapt hij in bepaalde standen zwaarder dan de rest.
Joebar

Bericht door Joebar »

Allen bedankt ik ga deze dingen even nakijken het moet daar wel ergens vandaan komen.

Mvg johan
Plaats reactie