Hallo,
Vanmorgen bij de ijzerboer een achternaaf gescoord,
Het is nog een compleet wiel, welke voorzien is van een gazelle naaf met serienummer 30358 "
Waar staat dat nummer voor?
Ik dacht dat het een sturmey archer naaf was welke gigantisch smerig was. echter bleek dat niet zo te zijn,
Wie heeft er verstand van Gazelle naven en weet wat het verschil is met een sturmey archer naaf,
Deze naaf werkt nog goed, Schakelt netjes en remt eveneens ook nog, Getest door even in een frame te hangen en proberen.
In mijn ogen is de vorm van de naaf wel hetzelfde.
Zijn dit unieke naven of komen ze veelvuldig voor?
Zie wellicht wel een reactie.
Gazelle achterwiel naaf met trommelrem
-
Gazelle achterwiel naaf met trommelrem
Gazelle is niet voor even! Maar voor heel je leven.
Re: Gazelle achterwiel naaf met trommelrem
dit is inderdaad een Gazelle naaf en net wat anders dan een Sturmey Archer. Hij is op de arkt gebracht tussen 1957 en 1965.
De naaf is niet compatibel met een Sturmey Archer versteller, tenminste, je kunt hem zo afstellen dat het even werkt maar de kans is groot dat de tanden binnenin over elkaar slaan en afbreken.
Het nummer dat erop vermeld staat is het serienummer van de naaf.
Wil je de naaf dus gaan gebruiken heb je de specifieke Gazelle versteller nodig alsook het passende stuur daarvoor.
Op mijn onderstaand fotoalbum staan een aantal fietsen met dit systeem. Daar zie je ook de details ervan.
Ik heb eventueel wel interesse om de naaf over te nemen of te ruilen tegen een werkende Sturmey Archer.
Mvg,
Ed.
De naaf is niet compatibel met een Sturmey Archer versteller, tenminste, je kunt hem zo afstellen dat het even werkt maar de kans is groot dat de tanden binnenin over elkaar slaan en afbreken.
Het nummer dat erop vermeld staat is het serienummer van de naaf.
Wil je de naaf dus gaan gebruiken heb je de specifieke Gazelle versteller nodig alsook het passende stuur daarvoor.
Op mijn onderstaand fotoalbum staan een aantal fietsen met dit systeem. Daar zie je ook de details ervan.
Ik heb eventueel wel interesse om de naaf over te nemen of te ruilen tegen een werkende Sturmey Archer.
Mvg,
Ed.
het wordt alsmaar GAZELLEger hier in Antwerpen