Gazelle herenfiets 1938
Gazelle herenfiets 1938
L.S.
Een kennis van mij wil een Gazelle fiets kwijt. Het is een herenfiets uit 1938, framenummer 544312, framehoogte 66 cm, met Gazelle stuur en bandrem. Kleur grijs-groen. Gazelle zadel met gekrulde, maar gebroken, neusveer. Toestand zo te zien niet al te best, maar rijdt nog goed volgens de eigenaar. Het achterwiel met remnaaf is niet origineel, maar het oorspronkelijke wiel met defecte Torpedo remnaaf is er nog bij. Verder Arko koplamp en Wilhelmina bel. De fiets is gratis af te halen in Bussum via mijn tussenkomst.
Groeten van
Henk
Een kennis van mij wil een Gazelle fiets kwijt. Het is een herenfiets uit 1938, framenummer 544312, framehoogte 66 cm, met Gazelle stuur en bandrem. Kleur grijs-groen. Gazelle zadel met gekrulde, maar gebroken, neusveer. Toestand zo te zien niet al te best, maar rijdt nog goed volgens de eigenaar. Het achterwiel met remnaaf is niet origineel, maar het oorspronkelijke wiel met defecte Torpedo remnaaf is er nog bij. Verder Arko koplamp en Wilhelmina bel. De fiets is gratis af te halen in Bussum via mijn tussenkomst.
Groeten van
Henk
Re: Gazelle herenfiets 1938
Beste Henk,
Deze fiets zou ik wel graag een nieuwe start willen geven.
Groet van Edmond
Deze fiets zou ik wel graag een nieuwe start willen geven.
Groet van Edmond
Beste Edmond,
Wie het eerst komt, het eerst maalt. Ik stuur je vanavond een pb om een nadere afspraak te kunnen maken.
Groeten van
Henk
Wie het eerst komt, het eerst maalt. Ik stuur je vanavond een pb om een nadere afspraak te kunnen maken.
Groeten van
Henk
bij Edmond komt hij bij een echte liefhebber terecht en dat is maar goed ook want vooral de kleur maakt het toch een unieke fiets.
Wel een fors hoog frame zo te zien.
Wel een fors hoog frame zo te zien.
het wordt alsmaar GAZELLEger hier in Antwerpen
- Elibert van Dalen
te laat. helaas. maar hij komt goed terecht
Liefhebber/verzamelaar van Gazelle oldtimer fietsen. en American Eagle Mountainbike,s
gerelateerde Facebook groepen
>> Gazelle oldtimer rijwielen van 1892 tot 1970 ...
>> American Eagle MTB,S ...

het frame was zowieso te groot voor jou Bert!Elibert van Dalen schreef:te laat. helaas. maar hij komt goed terecht

- Elibert van Dalen
past prima. de kruisframe was ook 66cm 

Liefhebber/verzamelaar van Gazelle oldtimer fietsen. en American Eagle Mountainbike,s

De Gazelle 1938 is vanochtend bij mij door Edmond opgehaald. Ik had de fiets reeds ontdaan van alle niet originele toevoegingen en een beetje schoongemaakt. Ik kon dat niet laten. 
Hij bleek nog in redelijke staat, op de spatborden na. Edmond heeft ook het originele achterwiel meegenomen. Hij was van mening zeker nog wat van de fiets te kunnen maken. Hieronder een link naar wat meer foto's.
https://photos.google.com/share/AF1QipN ... JiRUxkNDB3
Groeten van
Henk

Hij bleek nog in redelijke staat, op de spatborden na. Edmond heeft ook het originele achterwiel meegenomen. Hij was van mening zeker nog wat van de fiets te kunnen maken. Hieronder een link naar wat meer foto's.
https://photos.google.com/share/AF1QipN ... JiRUxkNDB3
Groeten van
Henk
Laatst gewijzigd door Lidnr13 op 19 dec 2018, 16.05, 2 keer totaal gewijzigd.
de fotos heb ik net bekeken Henk. Jeukende vingers krijg je ervan, toch?
Inderdaad een mooie fiets met zeer goed behouden details.
Edmond mag zich de Koning te rijk voelen en hem kennende is de fiets beslist op een goede plek terecht gekomen.
Zien we zeer zeker wel eens ergens op één of ander treffen terug.
Inderdaad een mooie fiets met zeer goed behouden details.
Edmond mag zich de Koning te rijk voelen en hem kennende is de fiets beslist op een goede plek terecht gekomen.
Zien we zeer zeker wel eens ergens op één of ander treffen terug.
Ja Ed, ik kreeg idd jeukende vingers. En al doende vond ik de fiets steeds meer bijzonder, vooral vanwege de kleur. Maar Edmond gaat er geen nare dingen mee doen, zoals zandstralen en spuiten, dat heeft hij mij verzekerd. Het komt dus wel goed.
Groeten van
Henk
Groeten van
Henk