Hallo allemaal,
Ik ben Klaas en ben vrij nieuw op het gebied van oude fietsen en dus ook nieuw op dit forum.
Sinds kort heb ik mijn oude hobby (fietsen) weer opgepakt, maar dat betekende wel dat mijn oude racefiets een opknapbeurtje nodig had. Voor dit forum is mijn oude fiets helemaal niet oud, maar dat doet even niet ter zake. Het is een Concorde uit 1998.
Omdat ik nog niet zo heel handig was in fietsreparaties heb ik mijn Concorde omgebouwd tot singlespeed. Maar tijdens dat proces besloot ik ook weer een racefiets met versnellingen te willen. Zodoende kwam ik op marktplaats terecht en vergaapte mij aan al het schoon voor relatief lage prijzen. Zo kocht ik onder andere een Peugeot Course uit de jaren tachtig om ook op te knappen. Die ligt nu uit elkaar, klaar voor een nieuw kleurtje.
Op Marktplaats vond ik uiteindelijk waar ik naar op zoek was. Een gloednieuwe Trek Madone 3.5 Compact in mijn maat, voor een heel vriendelijk prijsje omdat deze gewonnen was.
Omdat ik bijna twee uur moest rijden om de fiets op te halen, was ik aangenaam verrast toen de verkoper mij meldde nog een racefiets te hebben waar ze wel vanaf wilden. Dit bleek zijn vaders racefiets te zijn uit begin jaren zestig. Zijn vader (zelf ook aanwezig bij de verkoop) was de eerste eigenaar. Voor de waarde van het Brooks B17 zadel dat er op zat mocht ik deze fiets ook meenemen. De fiets had sinds 1966 stilgestaan en omdat er mooie onderdelen op zaten, dacht ik wel wat met deze fiets te kunnen. In eerste instantie dacht ik het zadel, de crank en het stuur te gaan gebruiken en het frame te strippen en te laten poedercoaten.
Nu heb ik de fiets bijna een week in mijn bezit en begin langzamerhand de schoonheid van de fiets in zijn geheel in te zien. Het haalt het niet bij sommige andere plaatjes die ik hier tegenkom op dit forum, maar toch het is een hele mooie racefiets.
Inmiddels weet ik niet meer of ik de fiets wel wil gebruiken voor onderdelen, maar omdat ik zelf nog weinig verstand heb van oude fietsen ben ik, op aanraden van iemand van wie ik onderdelen had gekocht voor mijn Peugeot Course via marktplaats, eens op dit forum gaan kijken.
Ik heb inmiddels dus even rondgekeken op dit forum en ik kijk mijn ogen uit. Ik wist niet dat er nog zo veel moois in omloop is en ik geniet van de passie die jullie hebben voor fietsen.
Kortom, ik ben een enthousiaste nieuweling hier.
Groetjes Klaas.
Hallo fietsenliefhebbers
- Klaas Zwetsloot
Hallo fietsenliefhebbers
Laatst gewijzigd door Klaas Zwetsloot op 3 sep 2015, 00.28, 1 keer totaal gewijzigd.
- Klaas Zwetsloot
Re: Hallo fietsenliefhebbers
Dank Y! Mvg K 

Re: Hallo fietsenliefhebbers
Hallo Allemaal.
Ik ben zeeuwje ben lid geworden,omdat ik nog al eens op site van de oud fiets kijkt. Vind het leuk om al die oude fietsen te bekijken.
Maar nu het boekje hoe oud is deze fiets,Hebt bekeken.
In de schuur nog een oude omafiets Gazelle nr:302698 staan,zo te zien rond 1929?
Groeten Wim
Ik ben zeeuwje ben lid geworden,omdat ik nog al eens op site van de oud fiets kijkt. Vind het leuk om al die oude fietsen te bekijken.
Maar nu het boekje hoe oud is deze fiets,Hebt bekeken.
In de schuur nog een oude omafiets Gazelle nr:302698 staan,zo te zien rond 1929?
Groeten Wim