Hallo,
Ik ben Frank Jonkers.
Toen ik 14 jaar was, en op de MAVO in Oudenbosch zat, kreeg ik van mijn vader een fiets uit het topsegment. Een splinternieuwe Gazelle Trimsport, 28" RVS velgen, trommelremmen met stangbediening, Sturmey Archer 3-versnellingsnaaf, Nordlicht koplamp en dynamo, bruin metallic. De fiets werd destijds door mij gekoesterd en vertroeteld. Toen ik naar het internaat van de zeevaartschool in Vlissingen ging, wou ik de fiets niet meenemen. Hiervoor heb ik een oude Phoenix van mijn opa opgeknapt. Later, toen ik op zee voer, is de Gazelle in een schuurtje bij mijn ouders een beetje achteruit gegaan. Op zeker moment ging ik aan de wal werken, ik trouwde, er kwamen kinderen, en de Gazelle bleef mijn fiets. Ik ben nu 51 jaar, en de Gazelle is nog steeds mijn fiets. Inmiddels heb ik al vaak reparaties moeten doen aan de fiets van mijn vrouw en aan die van mijn beide dochters. Ik besef dan, dat de kwaliteit van mijn oude Gazelle (of misschien beter: de kwaliteit van toen) superieur is ten opzichte van de hedendaagse fietsen. De reparaties aan mijn Gazelle in de loop der jaren betreffen eigenlijk alleen maar nieuwe banden. Ik heb wel eens de wiellagers geopend, gereinigd, gesmeerd en afgesteld, maar dat is groot onderhoud. Er is een keer een achterlichtje stukgegaan, maar het reservelampje bevond zich af fabriek in de lampenbehuizing! Waar vind je dat tegenwoordig nog! E.e.a. heeft ertoe geleid dat ik geen afstand kan doen van mijn Gazelle uit mijn jeugd. Maar nu is er toch iets stuk gegaan: de trapas. De fietsenmaker kan mij hier niet meer mee helpen (de website van de leverancier kent deze afmetingen niet meer). Op het internet zoekende naar onderdelen, kwam ik deze mooie website tegen. Ik hoop dat ik een bijdrage kan leveren.