Fiets voor een fiets

lewi1981

Fiets voor een fiets

Bericht door lewi1981 »

Tijdens het leeghalen van mijn ouderlijk huis, zag ik op Facebook een oproep van de oma van Maaike Boogaard. Een donatie voor Maaike’s droomfiets.
Maaike Boogaard is 16 jaar en is een talent in de wielersport. Ze wil graag een nieuwe tijdritfiets om nog beter te presteren.
Ik wilde net de Union Sakai racefiets van mijn vader op Marktplaats zetten en toen bedacht ik: “Een fiets voor een fiets” De opbrengst van deze klassieke racefiets, stort ik op talentboek.nl van Maaike Boogaard.

Deze Union Sakai is afgemonteerd met remmen en versnellingen van Shimano. Het zadel is van Italia Sprint. Het frame is van het type 'Special ST Tubing'. Verder is het stuur van ALPS en de krank van Silstar. Dit zijn de originele componenten waarmee de racefiets zo’n 30 jaar geleden is gekocht door mijn vader. Ook nog met de originele Union bidon.

Merk: Union Sakai
Framehoogte: 57cm
Wielgrootte: 64cm
Aantal versnellingen: 2 voor, 5 achter
Framenummer: MOB07337

Deze klassieke racefiets heeft al zeker 20 jaar ongebruikt in de schuur gehangen. Voor de verzamelaar leuk om op te knappen. Na een goede beurt kan deze fiets weer de weg op.

Vraagprijs van 4779,00 (9 september 2015) op Marktplaats is symbolisch. Dat is het geld wat nog nodig is voor de nieuwe tijdritfiets van Maaike Boogaard. De hoogste bieder mag de fiets ophalen in Zwaag (Noord-Holland).

http://link.marktplaats.nl/m957175175

De veiling sluit 1 oktober 2015.
Plaats reactie