Van een kennis kreeg ik onderstaand aluminium plaatje (Ø 4 cm.), een bodemvondst. Nu ben over 't algemeen niet zo geïnteresseerd in bodemvondsten, maar deze intrigeerde me toch.
De spelling is wat vreemd: "DRIEWIELEN" i.p.v. -WIELERS en "AUTOMOBILEN" i.p.v.
-MOBIELEN. Het zal dus wel een oud plaatje zijn. Wellicht heeft het destijds aan een nieuwe band gezeten en is het gewoon weggegooid. In oude Simplex documentatie worden VITAL banden echter niet genoemd, wel andere merken.
Weet iemand hier misschien iets meer over ?
Groeten van
Henk
Simplex Rijwielfabriek
Re: Simplex Rijwielfabriek
Erg leuk plaatje Henk!
Ik hoop nog steeds dat er ooit een Simplex boek (of een special van onze club) uitkomt, en daar moet dit plaatje zeker in!
Ik hoop nog steeds dat er ooit een Simplex boek (of een special van onze club) uitkomt, en daar moet dit plaatje zeker in!
Meer weten over een specifiek merk of model hoge bi of safety van voor 1895? http://www.antique-bicycles.net
Re: Simplex Rijwielfabriek
Beste Maarten,
Zou mooi zijn om zowel Simplex als Locomotief in één special te verwerken, zeker omdat deze Amsterdamse merken later samen gingen.
Groeten, Y.
Zou mooi zijn om zowel Simplex als Locomotief in één special te verwerken, zeker omdat deze Amsterdamse merken later samen gingen.
Groeten, Y.
Sportief fietsend!