Torpedo Dreigang
-
Torpedo Dreigang
Hallo
Ik ben opzoek naar een Torpedo dreigang naaf met terugtraprem
Hij mag wat verweerd zijn maar hij moet wel goed schakelen. Het liefst met een shifter erbij.
Wie kan mij helpen?
Groetjes
Levi
Ik ben opzoek naar een Torpedo dreigang naaf met terugtraprem
Hij mag wat verweerd zijn maar hij moet wel goed schakelen. Het liefst met een shifter erbij.
Wie kan mij helpen?
Groetjes
Levi
Re: Torpedo Dreigang
uit welk jaar?
Meer weten over een specifiek merk of model hoge bi of safety van voor 1895? http://www.antique-bicycles.net
-
Ik denk niet dat je er wat aan hebt maar ik heb nog een nieuwe Torpedo Dreigang (NOS) maar zonder terugtraprem. Voor een fiets met handremmen dus. Hoor het wel als je interesse hebt
Peter
Peter
Liefhebber van Fongers, Gazelle, Simplex en Lucia
-
Hallo Maarten
Dat maakt denk ik niet zo uit, ik denk ong. jaren vijftig. Het is voor een pathracer die ik ga maken, en daar wil ik graag een versnellingsnaaf in zetten. Een Sturmey-Archer had ook gekund, maar ik heb toevallig een Torpedo voornaaf gevonden in mijn voorraadje. Dus ik dacht dat een setje wel leuk zou staan.
Hallo Peter
Ik heb er helaas echt eentje nodig MET rem, ik ben namelijk niet zo van die kabels overal. Maar toch bedankt voor uw aanbod.
Groetjes
Levi
Dat maakt denk ik niet zo uit, ik denk ong. jaren vijftig. Het is voor een pathracer die ik ga maken, en daar wil ik graag een versnellingsnaaf in zetten. Een Sturmey-Archer had ook gekund, maar ik heb toevallig een Torpedo voornaaf gevonden in mijn voorraadje. Dus ik dacht dat een setje wel leuk zou staan.
Hallo Peter
Ik heb er helaas echt eentje nodig MET rem, ik ben namelijk niet zo van die kabels overal. Maar toch bedankt voor uw aanbod.
Groetjes
Levi
Beste Levi,
Wat je dus zoekt als het percé jaren 50 moet zijn is:
- Modell 53 (zeldzaam en kostbaar, zeker de shifter)
- Modell 55 (redelijk goed te vinden, shifter wat moeilijker)
Latere modellen zijn chronologisch:
- Modell 515
- Modell H3111
Zie scheunenfun.de
Groeten, Y.
Wat je dus zoekt als het percé jaren 50 moet zijn is:
- Modell 53 (zeldzaam en kostbaar, zeker de shifter)
- Modell 55 (redelijk goed te vinden, shifter wat moeilijker)
Latere modellen zijn chronologisch:
- Modell 515
- Modell H3111
Zie scheunenfun.de
Groeten, Y.
Sportief fietsend!
een verweerde Torpedo ga je moeilijk vinden. Dat chroom van Sachs is zo goed dat het alles overleeftFongersFreak schreef:Ik ben opzoek naar een Torpedo dreigang naaf met terugtraprem. Hij mag wat verweerd zijn maar hij moet wel goed schakelen. Het liefst met een shifter erbij.

Wel verstandig dat je geen SA verkiest, vooral als je slechts 1 rem hebt, want dan kom je bij de TCW naaf uit en die remwerking is niet echt betrouwbaar!
Ik heb nog wel een paar Sachs H3111 liggen, dat is een Dreigang met terugtraprem, zowel een complete set NOS als een losse gebruikte naaf. Stuur maar pb of email als je er interesse hebt.
het wordt alsmaar GAZELLEger hier in Antwerpen
-
Je zou nog voor een automaat kunnen kiezen hebben ze ook gehad. achteruit met de pedaal en een andere versnelling. Maar misschien allen in Zweigang geweest?
Groeten,
Michiel
Groeten,
Michiel

Ik heb nog een naaf van rond 1970-80, met switch en kabel. Van een rijdende fiets gesloopt.
Meer weten over een specifiek merk of model hoge bi of safety van voor 1895? http://www.antique-bicycles.net
-
Hallo Maarten
Daar heb ik wel interesse in, maar ik zou wel graag een fototje willen zien, even kijken of hij niet té modern lijkt
groetjes
levi
Daar heb ik wel interesse in, maar ik zou wel graag een fototje willen zien, even kijken of hij niet té modern lijkt
groetjes
levi
-
Hallo
Bestaan er trouwens ook shifters voor op de bovenbuis van Torpedo?
Groetjes
Levi
Bestaan er trouwens ook shifters voor op de bovenbuis van Torpedo?
Groetjes
Levi