Hallo Oude Fiets leden,
Even voorstellen, mijn naam is Rob Olijkan, al best lang lid van de Oude Fiets maar groentje op dit forum. Ik sleutel al sinds heugenis aan fietsen (vroeger ook aan brommers en Engelse motoren) en doe dit zo'n 30 jaar professioneel, eerst in loondienst en nu bijna 22 jaar als zelfstandige. Mijn winkel bevindt zich in Amsterdam waar fietsen het zwaar te verduren hebben, er wordt veel gesloopt, daarbij is het budget van veel mensen m.b.t. onderhoud (te)laag. Toch is het leuk en divers werk, een uitdaging om alles rijdend te houden. Prive doe ik niet veel (meer) met oude fietsen maar ik vind het fijn om te lezen dat veel mensen zich interesseren voor de historie en techniek van fietsen.
Rob stelt zich voor
Re: Rob stelt zich voor
Hoi Rob,
Leuk dat je er nu ook bij bent!
Zoals je kunt zien als je inlogt heb je als lid van de club ook toegang tot de documentatiebank, met zo'n 550 ingescande folders.
Heb jij als praktijkman en vakkundig fietsenmaker natuurlijk niets aan, maar misschien leuk om eens doorheen te kijken?
Gave achternaam trouwens: afgeleid van oliekan?
groet!
Maarten
(voorzitter Oude Fiets)
Leuk dat je er nu ook bij bent!
Zoals je kunt zien als je inlogt heb je als lid van de club ook toegang tot de documentatiebank, met zo'n 550 ingescande folders.
Heb jij als praktijkman en vakkundig fietsenmaker natuurlijk niets aan, maar misschien leuk om eens doorheen te kijken?
Gave achternaam trouwens: afgeleid van oliekan?
groet!
Maarten
(voorzitter Oude Fiets)
Meer weten over een specifiek merk of model hoge bi of safety van voor 1895? http://www.antique-bicycles.net
Re: Rob stelt zich voor
Beste Rob,
Welkom op het forum.
Ik ben ook fietsenmaker (in opleiding) in Amsterdam.
Kom je in de zaak nog wel eens wat ouds tegen?
Groeten,
Y.
Welkom op het forum.
Ik ben ook fietsenmaker (in opleiding) in Amsterdam.
Kom je in de zaak nog wel eens wat ouds tegen?
Groeten,
Y.
Sportief fietsend!