sjefke stelt zich voor
sjefke stelt zich voor
Ik heb net mijn eerste bericht geplaatst en stel me even voor. Ik, man, ben van 1948 en toen ik 10j was, was ik al aan mijn fietsje aan het sleutelen. Mijn oom was fietsenmaker en daar was ik vaak te vinden. Die liefde is gebleven. Ik fiets 4 tot 5 duizend km per jaar, op sporthybride en mountainbike, en sleutel zo veel mogelijk zelf. Racefiets heb ik niet meer, maar van de andere soorten toch wel een exemplaar minstens, of ik heb ze ooit gehad. Ook een Gazelle herenfiets uit de jaren zestig. Het precieze jaartal moet ik nog uitzoeken. De fiets heeft tot twee keer toe in de Maas gestaan in de jaren negentig. Dat heeft de naven/wielen geen goed gedaan. Die zijn overleden. Ik heb nog aardig wat ongebruikte onderdelen uit de jaren vijftig en zestig. Vergaard bij brabantse fietsenmakers die destijds de "rommel" kwijt wilden. Ook modern materiaal heeft weinig geheimen voor me, inclusief tandriem aandrijving. Ik verzorg daarnaast de pagina's en de ticketservice over materiaalkeuze gericht op een passend verzet op www.dekaleberg.nl en www.dekaleberg.be. "De kale berg" is de troetelnaam voor de Mont Ventoux.
- Bijlagen
-
- gazelle sjef 1952.JPG (230.65 KiB) 2468 keer bekeken
Re: sjefke stelt zich voor
Welkom op het forum Sjefke, mooi om er weer een kenner bij te hebben!
groetjes,
Maarten
groetjes,
Maarten
Meer weten over een specifiek merk of model hoge bi of safety van voor 1895? http://www.antique-bicycles.net