asmoeren gevraagd voor een duomatic

Plaats reactie
Chiel fietst

asmoeren gevraagd voor een duomatic

Bericht door Chiel fietst »

Eindelijk de duomatic van mijn Long John uit elkaar getrokken om de rem te smeren. Ik liep weer tegen wat oud zeer aan. Vorige zomer, tijdens onze fietsvakantie, draaide ik één van de asmoeren dol bij een reparatie. Bij gebrek aan een reservemoer heb ik zo'n platte moer erop gedraaid. Dat heeft een tijd gewerkt maar nu wil ik toch weer een echte moer.
Begin jaar nog kocht ik een oude fiets met duomatic alleen voor de moeren. Ander wieltje erin een iemand blij mee gemaakt als stationsfiets. Dus ik dacht voorzien te zijn. Blijkt hier een andere as in te zitten. Ik zoek dus een asmoer voor een as met platte kanten. Niks anders uit mijn asmoerenbakje past...
Ik heb nog wel een paar duomatics op de plank liggen maar allemaal zonder moeren. wie o wie kan mij helpen?
mvrgr. Chiel
velophile

Re: asmoeren gevraagd voor een duomatic

Bericht door velophile »

Beste Chiel,

Volgens mij passen SA moeren ook op de series met afgeplatte as.

Groet, Wiel
de rode

Bericht door de rode »

een duomatic op zo, n zware fiets als een long-john ? ik ben benieuwd hoe lang je daarmee nog fietst Chiel
Chiel fietst

Hij zit er inmiddels 4 jaar onder. Het is geen dagelijkse fiets maar doe er toch regelmatig boodschappen mee. Alleen het kleinste lager begon een keer te kraken maar dat waren alleen de kogels. Heb toen het lager door losse kogels vervangen zodat ie wat sterker is. Dat was tijdens onze vakantie met alle bepakking en kind erop.

Zojuist een SA moer direct van de naaf geprobeerd maar die loopt na 2 rondjes vast. Tussen de moeren die ik eerder heb geprobeerd zitten ook vrijwel zeker SA moeren dus ik had er al een beetje een hard hoofd in. Wel Heb ik de moer die ik had, gepast op een dreigang 515 die ik had liggen en dat is wel hetzelfde schroefdraad, maar helaas, ook daar heb ik geen moeren bij.

Ik heb zojuist nog wat bakken met moeren doorzocht (ik heb nogal wat) Ik vond een aantal moeren die wel passen maar als ze er op zitten toch nog teveel speling hebben. Uiteindelijk heb ik daartussen toch nog een goed passende moer gevonden.

Wat ik ook nog even wil vermelden is dat ik, tijdens het zoeken, op wat grotere moeren stuitte. Ik ben heel rustig aan bezig met een bakfiets waarvoor ik een nogal bijzondere achternaaf heb liggen waar ik ook maar één moer bij had. Het gaat om een F&S naaf met trommelrem met terugtrapbediening die ik ooit van een hele oude bakbrommer af heb gehaald. Veeel moeren had ik reeds geprobeerd, van brommers en div transport- en bakfietsnaven, niks paste... En nu ik vind een perfect passende moer! Ik ben helemaal blij!
velophile

Bericht door velophile »

Ik heb nog even gezocht naar moeren, en met succes. Hoe komen die moeren nu bij jou Chiel?

Groet, Wiel
velophile

Bericht door velophile »

Blij dat je al moeren hebt, ik zal mijn moeren dan gewoon in eigen voorraad houden; ik heb nog enkele incomplete bakken voor reserve onderdelen.

Groet, Wiel
Chiel fietst

Prima, bedankt voor de moeite!
Durabo88

Bericht door Durabo88 »

Deze moet t zijn. Sa is net te ruim
https://www.internet-bikes.com/36469-am ... -25-stuks/
Sportief fietsend!
Plaats reactie