Goede Morgen op deze laatste dag van het jaar
ik ben Leen de Heer en bezitter van een nieuwe oude OMA Fiets
sinds een paar weken
bij toeval, voor zover dat bestaat zegt men, liep ik tegen haar aan, bijna letterlijk, en in ga er vooralsnog van uit dat een omafiets vrouwelijk is
het exemplaar waar ik het over heb stond bij een recycle -, mooi woord hè, re-CYCLE ,winkel vlak bij mijn woonplaats
ik zag al van verre dat het iets bijzonders was door de koplamp, van een heel andere vorm dan de lampjes die je tegenwoordig ziet
ik realiseer me overigens dat deze lampjes van nu over 50 jaar óók weer collecters items zullen zijn....grinnik.....
goed fiets mee naar de schuur en na verwijderen van de vuiligheden der jaren bleek er een nieuwe fiets onder die troep te zitten, alle trekstangen en naven en balhoofdringen waren weer glimmend te poetsen en zelfs de velgen bleken tot op hun zwarte verfstreep in prima staat !
één minpuntje...de voorband, w.s. een jaar of 20 oud....deze begaf het toen ik hem vrolijk op een voor onze tijd geschikte spanning bracht.....het leek even oud-en-nieuw in het schuurtje.....
maar niet getreurd, de achterband was prima, en ik heb ook vóór nu een anti-knalband gemonteerd.
stroomdraadjes aangesloten en zie....er was licht !
helaas alleen vóór, maar wel van dat héle mooie, zachte...
daardoor direct opvallend voor alle toeschouwers langs de weg op de éérste proefrit.
het achterlichtje is zo'n aan het spatbord vastzittend uitsteeksel, daar moet nog een binnenwerkje en een rood glaasje in, maar ik heb al gezien dat er een levendige handel is in oude onderdelen dus ik heb alle hoop !
goed,
dit exemplaar gaat naar vrouwlief want zij is ook historie gevoelig als het over fietsen gaat
ik rij het nieuwe jaar in op mijn kruisframe Simplex, een oude legerfiets die in de 50'er jaren zwart gemaakt is
deze fiets heeft ook een grappige herkomst maar dat is misschien weer voor een volgend jaarverhaaltje,
fijne dagen eenieder en een goed 2016 toegewenst,
Leen,
wijk bij Duurstede
'de voorstelling gaat beginnen !'
-
Re: 'de voorstelling gaat beginnen !'
welkom ! ; leuk verhaal Leen ; aan de omschrijving van de zwarte streep in de velg en het vaste uitsteeksel aan het achterspatbord lijkt het zo tussen de regels door te lezen een Gazelle ?laat eens een foto ervan zien wij zijn altijd nieuwsgierig !