Welkom bij de club.
Dat is een erg fraaie gazelle!
framenummer 624.280 was de laatste van 1940 en 653.456 de laatste van 1941 dus dan `zal die van jou van 1941 zijn.
De trapas lijkt door het formaat op een kogellager as maar het zou ook een z.g. thomson as kunnen zijn(schroefdraad op de as met een meedraaiende stofkap) beide zijn erg goed van kwaliteit trouwens.
Ja, ik ben erg blij met deze fiets, en de staat is, gezien de leeftijd, verbluffend, hij fietst ook nog eens heel licht.
Er zit totaal geen speling op de trapas, ik was er mee naar het stalen ros op de biltstraat in utrecht Dennis zei dat er een beetje speling op de trapas zat, maar dat kan ik niet voelen, wel op het achterwiel, is het aan te raden deze speling eruit te (laten) halen?
De banden zijn niet slecht, maar zeker ook niet top, wat zou voor een fiets als deze mooie/goede banden zijn?
Een ander vraagje dat ik heb(maar ik zal ook een thread starten) is dat er geen standaard op zit, Dennis kan er een standaard op zetten, waarschijnlijk een klapstandaard, heeft iemand nog tips in deze, of weet wat er origineel als standaard op zat?
Groet, Robin.
Bijlagen
20160118_153448_resized.jpg (187.57 KiB) 2362 keer bekeken
20160118_154103_resized_1.jpg (229.24 KiB) 2362 keer bekeken