Fongers 1964
Fongers 1964
Vandaag bij het station van Weesp een praktisch gave en originele Fongers van rond 1964 aangetroffen. Wel twee lekke/lege banden, mogelijk staat de fiets er al eventjes, maar verder nog keurig in de lak, in het voorwiel een kleurig ventieldopje en uitgerust met een Torpedo versnellingsnaaf met terugtraprem. Het frame is, volgens de nummering, in ieder geval vijftig jaar oud (X351). Alleen de pedalen lijken me recenter. Misschien als fiets niet zó antiek, maar in deze staat toch wel verbluffend. Hierbij een paar plaatjes.
- Bijlagen
-
- IMG_3801.JPG (223.71 KiB) 7007 keer bekeken
-
- IMG_3797.JPG (338.55 KiB) 7007 keer bekeken
-
- IMG_3807.JPG (319.15 KiB) 7007 keer bekeken
DCR gaat nooit verloren....
-
Re: Fongers 1964
Mooi, jammer als deze straks wordt weggeknipt als schroot. Zou niet moeten mogen. Briefje aan het stuur gedaan dat je belangstelling hebt?
Liefhebber van Fongers, Gazelle, Simplex en Lucia
schitterende kleuren combinatie ; pracht fiets 

Zelf heb ik geen interesse in deze fiets, d.w.z. ik heb er geen plaats voor. Maar als er kennelijk belangstelling voor is kan ik op de fiets een berichtje bevestigen dat hij wellicht wat opbrengt op ons forum en dan wil ik wel bemiddelen
.
Wim

Wim
Nou Wim,
Als ik niet van de "Dutch Lightweights" was geweest, zou ik erbij postvatten totdat de eigenaar op zou duiken.
Ik vind 'm ook prachtig.
Als ik niet van de "Dutch Lightweights" was geweest, zou ik erbij postvatten totdat de eigenaar op zou duiken.

Ik vind 'm ook prachtig.
-----__o-........................__-o
---` \ <,~....................` \ <,-
--('_)/ ('_).................(.*.) / (.*.)
Jacques: fietse & genietse.
---` \ <,~....................` \ <,-
--('_)/ ('_).................(.*.) / (.*.)
Jacques: fietse & genietse.
als de eigenaar te vinden is heb ik er wel belangstelling voorwimjansen schreef:Zelf heb ik geen interesse in deze fiets, d.w.z. ik heb er geen plaats voor. Maar als er kennelijk belangstelling voor is kan ik op de fiets een berichtje bevestigen dat hij wellicht wat opbrengt op ons forum en dan wil ik wel bemiddelen.
Wim
-
Het heeft even geduurd, maar uiteindelijk heb ik de eigenaar te pakken gekregen en, wat meer zegt, heb ik de fiets kunnen overnemen om hem een beter huis te verschaffen. Hij is praktisch helemaal origineel, zo te zien zijn alleen de voorband en de pedalen vervangen. Framehoogte is 57 cm en wielmaat 26".
Omdat ik zelf geen Fongers verzamel bied ik hem op het forum aan ter verkoop. Om mijn kosten er uit te krijgen start ik met 100 €. Graag reacties, eventueel per pb.
Wim
Omdat ik zelf geen Fongers verzamel bied ik hem op het forum aan ter verkoop. Om mijn kosten er uit te krijgen start ik met 100 €. Graag reacties, eventueel per pb.
Wim
-
Nou Wim,
Goeie actie!
Nu ben ik benieuwd hoe je tot aan de eigenaar bent kunnen geraken.
Zat er een adres op?
Groeten,
Maarten
Goeie actie!
Nu ben ik benieuwd hoe je tot aan de eigenaar bent kunnen geraken.
Zat er een adres op?
Groeten,
Maarten