Oude Gazelle sport, 26 inch. 1954.
-
Oude Gazelle sport, 26 inch. 1954.
Hallo,
Eentje met werk. Gazelle Sport?
Groeten,
Jan
Eentje met werk. Gazelle Sport?
Groeten,
Jan
- Bijlagen
-
- DSC_4158.JPG (233.39 KiB) 6527 keer bekeken
-
- 6.jpg (130.43 KiB) 6527 keer bekeken
-
- 2.jpg (111.83 KiB) 6527 keer bekeken
-
- 1.jpg (149.18 KiB) 6527 keer bekeken
Laatst gewijzigd door VelpArnhem op 7 feb 2016, 23.29, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Oude Gazelle sport, 26 inch., loop of sloop?
Jan,
ik vermoed een Sport Speciaal tussen 1957 en 1963.
Als hij hier naast de deur stond had ik hem willen overnemen, maar een rit naar Velp is hij mij niet waard.
ik vermoed een Sport Speciaal tussen 1957 en 1963.
Als hij hier naast de deur stond had ik hem willen overnemen, maar een rit naar Velp is hij mij niet waard.
het wordt alsmaar GAZELLEger hier in Antwerpen
-
Re: Oude Gazelle sport, 26 inch., loop of sloop?
Asterduc,
Mocht je in de buurt zijn en de fiets is er nog. Even bellen. Ik laat het hier weten of de fiets wel of niet weg is. Velp is inmiddels bekend!
Groeten,
Jan
Mocht je in de buurt zijn en de fiets is er nog. Even bellen. Ik laat het hier weten of de fiets wel of niet weg is. Velp is inmiddels bekend!

Groeten,
Jan
-
Re: Oude Gazelle sport, 26 inch. 1954.
Hallo,
Vandaag helaas zo'n Marktplaats ervaring gehad. Prijs goed, afspraak rond en dan niet komen opdagen en niet meer reageren! Ieder nadeel heeft z'n voordeel. In de tussentijd de Gazelle wat beter gaan bekijken. Ik had het framenummer nog niet nagekeken en kom nu uit op 1954, fr. num. 1071415. Stof, spinrag en roest. Maar de aparte bruine kleur prikkelde een schoonmaakaanval.
De velgen zijn inmiddels van het te verwijderen roest ontdaan. Zij het dat het chrome hier en daar wat los laat. 62 Jaar! Ja, morgen (vakantie!) nog wat verder poetsen. Ik heb ook nog wel twee 26 inch crème banden liggen. Dus wie weet!
Ook nog even "sloop" uit de verkooptekst verwijderd. Wat mij betreft "loop".
Ben wel benieuwd of er veel van dit soort bruine Gazelles zijn uit de jaren 50 en hoe zien ze er dan uit???
Vandaag helaas zo'n Marktplaats ervaring gehad. Prijs goed, afspraak rond en dan niet komen opdagen en niet meer reageren! Ieder nadeel heeft z'n voordeel. In de tussentijd de Gazelle wat beter gaan bekijken. Ik had het framenummer nog niet nagekeken en kom nu uit op 1954, fr. num. 1071415. Stof, spinrag en roest. Maar de aparte bruine kleur prikkelde een schoonmaakaanval.
De velgen zijn inmiddels van het te verwijderen roest ontdaan. Zij het dat het chrome hier en daar wat los laat. 62 Jaar! Ja, morgen (vakantie!) nog wat verder poetsen. Ik heb ook nog wel twee 26 inch crème banden liggen. Dus wie weet!
Ook nog even "sloop" uit de verkooptekst verwijderd. Wat mij betreft "loop".
Ben wel benieuwd of er veel van dit soort bruine Gazelles zijn uit de jaren 50 en hoe zien ze er dan uit???
- Elibert van Dalen
die ervaringen heb ik wel vaker met marktplaats. achja er zijn ergere dingen
ik zou eens goed poetsen de kleur lijkt ondanks dat hij dof is, wel op maroon rood. misschien dat het duidelijker word na het poetsen

Liefhebber/verzamelaar van Gazelle oldtimer fietsen. en American Eagle Mountainbike,s
gerelateerde Facebook groepen
>> Gazelle oldtimer rijwielen van 1892 tot 1970 ...
>> American Eagle MTB,S ...

-
Update
Vandaag het stuur onder handen genomen. Chrome laat hier en daar wat los. Grootste gedeelte intact. Tevens vandaag even op gefietst, lekker soepel de drie versnellingen doorgeschakeld. Kwaliteit uit '54! Wellicht is Maroon rood verkleurd door de roest, maar bruin lijkt toch echt de kleur. Neusje zit er weer op, nu nog witte handvatten! Wie heeft ze liggen? Een voor het stuur, 2x voor de remmen?
Vandaag het stuur onder handen genomen. Chrome laat hier en daar wat los. Grootste gedeelte intact. Tevens vandaag even op gefietst, lekker soepel de drie versnellingen doorgeschakeld. Kwaliteit uit '54! Wellicht is Maroon rood verkleurd door de roest, maar bruin lijkt toch echt de kleur. Neusje zit er weer op, nu nog witte handvatten! Wie heeft ze liggen? Een voor het stuur, 2x voor de remmen?
- Bijlagen
-
- DSC_9631.JPG (187.09 KiB) 6414 keer bekeken
-
- 7.jpg (139.48 KiB) 6414 keer bekeken
- Elibert van Dalen
voor het stuur zal misschien nog wel lukken. voor de remhendels wens ik je succes. die zijn vrij zeldzaam in wit.
Liefhebber/verzamelaar van Gazelle oldtimer fietsen. en American Eagle Mountainbike,s

-
De Gazelle is verkocht aan een liefhebber. Door naar de andere projecten.
-
En die liefhebber ben ik
Staat nu bij mij in de opslag, afgelopen vrijdag meegenomen uit Velp

- Bijlagen
-
- speciaal54.jpg (245.79 KiB) 6289 keer bekeken
Gazelle is niet voor even! Maar voor heel je leven.