Hallo allemaal,
Ik ben bezig mijn Eysink rijwiel met hulpmotor uit 1933 op te knappen, en heb nog maar een paar onderdelen nodig. Het grootste struikelblok zijn de wielen, die er niet meer bijzaten. Navraag heeft een aantal uiteenlopende opties opgeleverd, maar aangezien ik nog niemand ben tegengekomen met eenzelfde exemplaar (ook bij de Eysink vereniging niet) ben ik er nog niet uit.
Wat we weten is de informatie uit bovenstaande folder, en verder (uit een andere folder) dat beide wielen trommelremmen hadden, er een zware maat banden op zat, een zware maat ketting (transmissie). Verder heb ik nog een rekening uit 1934 waarin o.a. een nieuwe buitenband 26 x 2½ werd geleverd, dus de bandmaat weten we ook zeker.
Mijn vragen zijn: welke velgen zijn hierop nodig (waarschijnlijk 21" maar ik heb ook andere maten gehoord). Welke naven kunnen er op? Ik heb geen idee welke mogelijkheden er zijn en dus ook niet hoe ik moet zoeken.
Wie helpt me dit probleem oplossen, en wie heeft deze (naar ik begrijp moeilijk te vinden wielen/ banden) wellicht nog staan?
Bedankt voor de hulp
Evert
(zie voor overige vragen mijn andere oproepen)
Eysink 1933: Welke wielen, naven etc. heb ik nodig
Eysink 1933: Welke wielen, naven etc. heb ik nodig
- Bijlagen
-
- 2.jpg (53.82 KiB) 2231 keer bekeken