Hallo
Ik ben Willem Klaasen en ben sinds gisteren lid van de vereniging de oude fiets.
Ik ben regelmatig met oude fietsen bezig ,het is begonnen met het zoeken naar hulpmotoren, Deze motoren repareerde ik en vervolgens zocht ik er een oude jaren 50 fiets bij, waar ik de motor aan monteerde. Belangrijk was voor mij dat de fiets zo origineel mogelijk was en niet overgeverfd. Restaureren deed ik niet alleen technisch in goede staat brengen.
Gaandeweg werd het met de hulpmotoren wat minder en zo nu en dan vond ik een veel oudere fiets op marktplaats,die ik dan technisch opknapte en weer doorverkocht
De hele oude fietsen hebben mijn voorkeur nu en het leek me leuk me bij de vereniging aan te sluiten
Even voorstellen
Even voorstellen
Laatst gewijzigd door WillemK op 19 sep 2016, 19.32, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Even voorstellen
Dag Willem,
Leuk dat je er bij bent! Heb je iets op dit moment iets leuks onder handen met een foto'tje?
Wim
Leuk dat je er bij bent! Heb je iets op dit moment iets leuks onder handen met een foto'tje?
Wim
DCR gaat nooit verloren....
Re: Even voorstellen
Wim
Op het moment staat er alleen nog een heel oude damesfiets men zegt @ 1912.. weet ik nog niet zeker, maar in elk geval van voor 1930 Ik heb nog geen frame nummer of merk kunnen vinden.kenmerken dat de fiets oud is zijn de dichte onderkant van de voorvork; de gaatjes in het achterspatbord en het feit dat het witte achterspatbord over de belijning is heen geschilderd.
De fiets heeft nikkelen naven met olie vuldopjes, een nikkelen cranck stel met het tandwiel erop mbv klinknagels. Verder zit er een stempelrem op het voorwiel.De fiets is niet mooi meer maar heeft nog wel de originele zwarte lak met een gele belijning.
Grappig is dat ik de oude spekbanden welke totaal verstaft zijn gewoon kom oppompen en vervolgens een rondje kon rijden.
Ik zal eens wat foto's op dit forum zetten
Op het moment staat er alleen nog een heel oude damesfiets men zegt @ 1912.. weet ik nog niet zeker, maar in elk geval van voor 1930 Ik heb nog geen frame nummer of merk kunnen vinden.kenmerken dat de fiets oud is zijn de dichte onderkant van de voorvork; de gaatjes in het achterspatbord en het feit dat het witte achterspatbord over de belijning is heen geschilderd.
De fiets heeft nikkelen naven met olie vuldopjes, een nikkelen cranck stel met het tandwiel erop mbv klinknagels. Verder zit er een stempelrem op het voorwiel.De fiets is niet mooi meer maar heeft nog wel de originele zwarte lak met een gele belijning.
Grappig is dat ik de oude spekbanden welke totaal verstaft zijn gewoon kom oppompen en vervolgens een rondje kon rijden.
Ik zal eens wat foto's op dit forum zetten