hoge bi

Nieuw op dit forum? Stel je even voor!
Tim Bolt

hoge bi

Bericht door Tim Bolt »

Goedendag,

leuk dat er een forum is van oude fietsen.
Ook ik zal me even voorstellen. Ben Tim Bolt geboren en getogen in de provincie Grunn en geëmigreerd naar Friesland. Zo heb ik laatst een hoge bi proberen te maken en ik vind zelf dat dat best gelukt is. Toen ik eind vorig jaar daar aan begonnen was, stond de fiets ook met een paar weken kant en klaar in de tuin. Eerlijk gezegd moet ik nog steeds leren fietsen op deze hoge 55 inches fiets wat nog niet meevalt. Tuurlijk is het geen echte dus de fiets moet zich eerst nog maar es bewijzen.
Ik ben een echte sleutelaar en het leukste werk ik met voertuigen of het nou 1 of 10 wielen heeft. Ik heb geen smartphone want deze hobby vind ik veel leuker, ik laat me inspireren door voertuigen vervolgens bedenk ik of het te realiseren is om het te maken vaak zie ik alleen mogelijkheden negen van de tien keer krijg ik het toch voor elkaar dus ook deze fiets. "waar een wil is, is letterlijk een weg op te fietsen". Ben een beetje een einzelganger maar ik hoop door dit forum wat contact te krijgen, mooier vind ik nog om echt contact te krijgen met een paar echte knutselaars net als ik, samen delen, beleven, creëeren, restaureren dus ook andere voertuigen zijn welkom. Verder ben ik 43 jaar, rijd vanaf mijn 16e op brommers en rijd ik zo'n 16 jaar op allerlei soorten motoren, ook heb ik een zelfgebouwde bromspan (bromfiets met zijspan) waar ik zo nu en dan met m'n kinderen een stukje rijd. Heb eigenlijk heel veel potentie maar door mijn adhd en fibromyalgie en veel zorg thuis gehad te hebben kom ik momenteel niet "uit de verf" dus ik hoop ook via deze weg op verandering. Ik hoop dat ik ook een aanvulling mag zijn in deze wereld.
Iedereen is welkom om te reageren.

Groet,

Tim Bolt
wimjansen

Re: hoge bi

Bericht door wimjansen »

Hallo Tim,

Leuk om even kennis te maken. Ben je ook lid, of alleen gast op het forum?
Heb je foto's van je project? Altijd leuk!

Groet,
Wim
DCR gaat nooit verloren....
Tim Bolt

Bericht door Tim Bolt »

Hallo Wim,

ben nog geen lid, moet ik tzt even bekijken.
Ik kan natuurlijk nog wel even een foto bij sturen, dus bij deze.
Geïnspireerd door een model wat rond 1890 gebouwd werd. Deze fiets had een iets schuinere balhoofd en het zadel stond iets verder naar achter gezien dit veiliger fietste. Met een 55 inches voorwiel is dit een grote hoge bi. Ik dacht als ik dan toch op zo'n fiets ga rijden dan moet het ook goed opvallen. Met mijn 1.93 kom ik net met mijn voetjes bij de trappers.
Bijlagen
nov. '15 066.jpg
nov. '15 066.jpg (263.13 KiB) 6045 keer bekeken
Tim Bolt

Bericht door Tim Bolt »

....en nog even een tussenfoto....
Bijlagen
nov. '15 026.jpg
nov. '15 026.jpg (257.49 KiB) 6035 keer bekeken
Tim Bolt

Bericht door Tim Bolt »

....vandaag es proberen of ik op mn bi kan fietsen, het mooie weer nodigt me uit.....
Bijlagen
nov. '15 076.jpg
nov. '15 076.jpg (204.23 KiB) 6022 keer bekeken
maartenB

Bericht door maartenB »

Knap stukje werk hoor! Het ziet er inderdaad erg hoog uit. Al de straat mee op geweest?
Meer weten over een specifiek merk of model hoge bi of safety van voor 1895? http://www.antique-bicycles.net
Tim Bolt

Bericht door Tim Bolt »

oh leuk, zal het even bekijken.
En vanavond maar es even proberen te fietsen, ik durfde vanmiddag niet, al dat bekijks en zo. En als ik dan morgen overdags durf dan is dat bekijks wel leuk ja
Tim Bolt

Bericht door Tim Bolt »

....het is gelukt snotsiedikkie, zojuist om 22.45 heb ik gefietst op mn 55 inches bi, wat een vreemde gewaarwording is dit, blij :lol: ....
maartenB

Bericht door maartenB »

Van harte! Nou een hoge hoed op en gaan!

(foto van mijzelf:)
small.jpg
small.jpg (42.79 KiB) 5959 keer bekeken
Meer weten over een specifiek merk of model hoge bi of safety van voor 1895? http://www.antique-bicycles.net
Tim Bolt

Bericht door Tim Bolt »

....voor een zelfgemaakte hoge bi van af plaatjes nagemaakt is het best een leuk ding maar het fietsen valt tegen, ik denk dat het wiel o.a. te zwaar is, ben alleen maar met evenwicht bezig, zeg maar als ik stuur dan reageert hij niet direct maar een seconde later, dus je loopt niet achter de feiten aan maar "je fietst achter de feiten aan", leuk geprobeerd maar dan nu het echte werk, een profesionele. Die wil ik met één of meerdere mensen maken, ik wil niet meer alles alleen maken, ben driftig op zoek naar soortgenoten en zoek net zo lang door tot dat ik beet heb. Dus bij deze. Durf te reageren!
Toch nog even mijn dorp onveilig gemaakt, haha....
Bijlagen
schilderijen, gs450, hoge bi rit 088.jpg
schilderijen, gs450, hoge bi rit 088.jpg (213.52 KiB) 5937 keer bekeken
Plaats reactie