Nieuw wegens aanschaf fiets voor dochter :) - Fongers 1950

Nieuw op dit forum? Stel je even voor!
Plaats reactie
mglangeveld

Nieuw wegens aanschaf fiets voor dochter :) - Fongers 1950

Bericht door mglangeveld »

Voor mijn dochter opzoek naar een nieuwe fiets die wel tegen een stootje kan en die niet meteen weg roest in het Nederlandse klimaat....
Ik kwam via marktplaats uit bij een Fongers DF55 uit 1950 en was meteen gegrepen door de charme en kwaliteit van een dergelijke fiets...
De fiets voor dochterlief wordt komende dagen rijklaar gemaakt... nu al begeistert wil ik daarna mijn eigen "oudje", misschien om te beginnen iets uit dezelfde periode (zag zojuist al op dit forum een Phoenix aangeboden die misschien wel iets is...) qua klus project lijkt tzt iets vooroorlogs me erg leuk, maar daarvoor wil ik me eerst nog wat verder oriënteren.

Ik ben uit 1975 en woon met vrouw en drie kinderen in Almere. Ik verdien mijn inkomen als metaalrestaurator in eigen dienst met een werkplaats in Amsterdam. Enige klus ervaring met metaal is wel aanwezig ;). Zo ben ik op dit moment ondermeer veel bezig met de restauratie van vernikkelde badkamer onderdelen uit de jaren 20.... Dat zou zo maar eens van pas kunnen komen tzt...
Maarten Waarlé

Re: Nieuw wegens aanschaf fiets voor dochter :) - Fongers 19

Bericht door Maarten Waarlé »

Welkom bij de oude fietsen club.

Ik denk dat je met een Fongers voor je dochter inderdaad een fiets hebt uitgekozen die redelijk weersbestendig is.
De lak en het chroom zijn bij dit merk relatief goed al kan natuurlijk geen enkele fiets er tegen om een heel jaar rond op straat te staan.

Metaal restaurator, dat klinkt interessant.
Een aantal van ons zijn dat om reden van deze hobby ook maar ik ben wel benieuwd wat je zoal maakt of opknapt voor je broodwinning. Het nikkel waar je over spreekt, breng je dat zelf weer aan op ijzeren voorwerpen?

Groeten,
Maarten
Plaats reactie