Het dateren van Cyrus-fietsen is een echte crime.
Ik ben bezig met de restauratie van een Cyrus 'mohawk'. Hij heeft serienummer 55720 en afgaande op geschatte dateringen van andere modellen en de aanwezigheid van een Torpedo naaf uit 1937, ga ik ervan uit dat de fiets uit 1937 dateert. Een wat oudere dus.
De Cyrus 'mohawks' zijn geproduceerd van de jaren derig tot in de jaren vijftig, maar geen idee welke jaartallen daar precies bij horen en ook niet hoeveel van deze modellen in de loop der jaren zijn geproduceerd.
Heeft iemand enig idee? Ik zoek al een tijdje, maar er is in het algemeen weinig te achterhalen over dit model. Ook niet via Venlose archieven.
Groet,
Hans
Cyrus 'mohawk', hoe lang in productie?
Re: Cyrus 'mohawk', hoe lang in productie?
Interessant frame!
staat er op Transportfiets.net geen info over? Ik meen dat onze documentatiebank ook bitter weinig Cyrus informatie biedt.....
staat er op Transportfiets.net geen info over? Ik meen dat onze documentatiebank ook bitter weinig Cyrus informatie biedt.....
Meer weten over een specifiek merk of model hoge bi of safety van voor 1895? http://www.antique-bicycles.net
Re: Cyrus 'mohawk', hoe lang in productie?
Op transportfiets.net staat inderdaad de nodige, vooral technische info. Historische informatie is zeer beperkt. In onze databank is ook niets te vinden. De informatie die in het Venlose archief te vinden is betreft vooral naoorlogse. Overigens op het internet vooral informatie over de Cyrus-brommers.
Informatie over de Cyrus fietsen is in de mist van het verleden verdwenen. Omdat er verder op het forum ook geen reacties komen, ga ik bij gelegenheid wat veldwerk doen. Het was geen obscuur merk, dus er moeten dingen te vinden zijn.
Groet,
Hans
Informatie over de Cyrus fietsen is in de mist van het verleden verdwenen. Omdat er verder op het forum ook geen reacties komen, ga ik bij gelegenheid wat veldwerk doen. Het was geen obscuur merk, dus er moeten dingen te vinden zijn.
Groet,
Hans