Goedenavond mensen,
Mijn naam is Edwin Elfring uit Hengelo(ov), 50 jaren jong.
Ik zet mij veelal in voor diverse doelen als vrijwilliger, zoals ook nu weer... Voor de Museumboerderij Wendezoele te Ambt Delden ga ik geheel vrijwillig een oude bakkersbakfiets restaureren, deze is van de voormalige bakkerij "De Concurrent" uit Hengelo geweest. Nu zoek ik zoveel mogelijk informatie over dit voertuig, het is een frame van Juncker Apeldoorn. Bouwden zij ook de opbouw en zijn er nog tekeningen van?? Wie weet is onder jullie iemand die mij verder kan helpen...
Groet, Edwin
Informatie gezocht!
-
Informatie gezocht!
- Bijlagen
-
- 13131757_1156670364364386_3801521122121095880_o.jpg (339.96 KiB) 3936 keer bekeken
Re: Informatie gezocht!
Beste Edwin,
Ik zou zeggen wordt lid van de vereniging en je hebt toegang tot de documentatiebank, waarin vele gescande prijscouranten van Juncker te Apeldoorn zitten.
Oh ja, welkom op het forum!
Groeten,
Y.
Ik zou zeggen wordt lid van de vereniging en je hebt toegang tot de documentatiebank, waarin vele gescande prijscouranten van Juncker te Apeldoorn zitten.
Oh ja, welkom op het forum!
Groeten,
Y.
Sportief fietsend!
ook op transportfiets.net is veel te vinden onder de tag bakfietsen en juncker dit was/ is een site speciaal gericht op transportfietsen en bakfietsen, als ik eerlijk mag zijn zou ik er niet te veel optisch aan restaureren dan haal je het karakter ervan af op de foto ziet ie er juist nog zo mooi nostalgisch uit
Erwin , neem een klein stukje loszittend stukje verf mee naar een kleurmaker en laat een kleine hoeveelheid namaken daarmee kun je die paar plekjes bijwerken ,voor de rest is het schilderwerk perfect ,door helemaal overschilderen maak je het veel minder , voor de fiets zelf zou ik zeggen technisch in orde maken en wat oppoetsen , de fiets is werkelijk prachtig bewaard gebleven !
Nol

Nol
Mooie Juncker.
Ik heb ook nog een tijd een Juncker bakfiets gehad met eenzelfde frame maar met een gewone laadbak.
Ingezet voor de bouwklussen in het dorp en de directe omgeving.
Helaas heb ik die weer weggedaan...
En inderdaad niet teveel opknappen, fiets ziet er patent uit!
Ik heb ook nog een tijd een Juncker bakfiets gehad met eenzelfde frame maar met een gewone laadbak.
Ingezet voor de bouwklussen in het dorp en de directe omgeving.
Helaas heb ik die weer weggedaan...
En inderdaad niet teveel opknappen, fiets ziet er patent uit!